Nejdå, detta är inte pysselbloggen

Med risk för att någon kanske blir förvirrad nu, så visar jag ett par kort som jag gjorde idag på förmiddagen. Detta är alltså inte pysselbloggen, utan den vanliga babbelbloggen du har hamnat i. Men ändå, så blev det denna bild just här.

Före korten, före frukosten, blev det en joggingtur i hemmaskogen. Lämplig sysselsättning i värmen? Det vete sjutton, det var +29 grader på termometern när jag kom hem, och den är placerad i skuggan på kallaste sidan av huset... om jag blev svettig? Svaret är ja *S*

Jämsides med papperspysslet grejar jag lite matbröd. Den här sorten har jag aldrig gjort förut, men så gott det blir! I degen är det hackade, torkade aprikoser, färska äppeltärningar, solrosfrön och grahamsmjöl. Mums!

Ett långpannebröd av min gamla, vanliga sort blir det också. Glömmer sänka värmen i ugnen efter bullarna ovan, så det blir lite mörkt, men det gör inget.

Tycker att vi gjort oss förtjänta av en eftermiddag på Dyket. Mindre med folk här än förväntat, faktiskt.

 Sen tycker Sture absolut att vi ska gå ut och äta middag och vi hamnar på den indiska restaurangen på Köpmangatan, sitter ute på trottoarserveringen och det är en helt otroligt varm och skön kväll. Vi äter gott och tror att vi äter billigt, dessutom, men varken Sture eller jag har uppmärksammat att det sommarerbjudande vi tror att vi utnyttjar inte gäller på helgerna... När notan kommer in är det betydligt dyrare än förväntat och Sture blir... tja... vad ska jag kalla det? "Lite mindre glad", kanske. Ni som känner honom vet ungefär vad jag menar.

Givetvis blir notan en helt annan i slutänden, för inget kan emotstå den öhlénska "övertalningsförmågan" (helt oaktat att vi själva alltså inte hade läst ordentligt på de där erbjudandelapparna, att sommarerbjudandet endast gäller måndag-torsdag, för DET, menade Sture, hade ingen som helst betydelse i sammanhanget!).

Nåja, mätta blev vi och trevligt var det (ända tills vi skulle betala, alltså).

Sen levererade vi korten och styrde kosan hemåt igen.

Kommentarer

  1. Här är det full fart precis som vanligt! Jag har kollat ikapp lite igen efter min "bortavaro"! Nä... har bara inte orkat öppna datorn på många dagar!! Här hade vi över 30 grader i skuggan före lunch! Då orkar jag knappt andas och du joggar och bakar matbröd! Hur är du skapt egentligen?? Eller kanske jag?
    Men det är skönt att du verkar må bättre nu!!
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag trivs med och i värmen, jag! Mår gör jag, kanske inte så himla bra hela tiden, men jag försöker låtsas att allt är okej. Lurar mej själv gör jag inte, men kanhända ser det bra ut på utsidan och med tiden kommer jag väl ikapp den (utsidan) med insidan också.

      Var rädd om dej och de dina!
      Kram!

      Radera
  2. Trevlig rondör på de badande damerna! Väldig fina kort, lite sekelskiftesromantik över dem. Snäll "indier" måste jag säga. Själv hade jag nog hällt en skål sötsur sås över Stures skalle, för att lugna honom! :D

    Det där brödet låter gott men blir det inte degigt runt frukten?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åh, han var så lugn, så... "bara" väldigt irriterad... Och jo, jag tror faktiskt att han var indier på riktigt, han som drev den där restaurangen.

      Nej, inte alls degigt, bara jättegott, faktiskt. Själv var jag mest bekymrad över de färska äppeltärningarnas hållbarhet sedan, men jag lägger ju allt bröd i frysen och tar bara fram det som går åt för stunden, så det är säkert inga problem med det heller.

      Radera

Skicka en kommentar