Mellansjö-tisdag




Ser inte mycket ut för världen, kanske, men vi njuter av vår frukost i gassande solsken på altanen. Vill inte dra ut smör och pålägg, så jag gör några mackor inne och tar med ut tillsammans med den obligatoriska frukttallriken med en skvätt fil på.

 Så är det dags för dagens arbetspass. Sture kärrar in ved.

Jag klipper gräs. Här har Sture lyckats få med fönstren som står där och väntar på första strykningen med vitfärgen också. Snyggt fotat, tycker jag.

 Den här bilden gillar jag också!

Och här är han i badet, mästerfotografen. Idag dök det upp en labrador på vår strand. Ja, med vidhängande människor, alltså. Han var inte alls så där badglad som labradårar brukar vara, men plaskade omkring litegrann iallafall. Dock i koppel eftersom han även är en notorisk rymmare, enligt människorna. Så tråkigt för honom. För min del hade han gärna fått gå lös och ledig, men det gick alltså inte.

Gick ut en sväng på kvällen för att se om hjortronen är mogna. Det är de (mobilbild).

Fönstren har bytt plats. Det var så soligt att jag fick flytta runt hörnet för att kunna måla dem. Och så fruktansvärt med såna där trekantiga flygfän idag också att jag ett tag trodde att jag skulle bli tvungen att ge upp. De bet och bet och bet mej. Överallt. Men nu står de här på tork och inväntar morgondagen (mobilbild igen).

På hemvägen, efter hjortronkollen, såg det ut såhär över Mellansjön, förevigat genom mobilen återigen, eftersom det var det enda kameradon jag hade med mej just då. God natt!

Kommentarer

  1. Härlig frukost i morgonsolen, otroligt duktigt jobbat på det i hettan - gräsmattan är ju dessutom grön, fortfarande! - fönstermålning som ger mig dåligt samvete ;) och så en labradåre, haha och strålande solnedgång på det. En bra dag!

    SvaraRadera
  2. En dag, tre månader efteråt. Jag kunde klappa labradåren utan att gråta. Bra jobbat, Nela *klappar mej själv på axeln också*

    Gräsmattan växer och frodas, det verkar vara perfekta förutsättningar för gräs och o-diton i år.

    Jag tänker oavbrutet på dej och kära Ankan, ska du veta.

    SvaraRadera
  3. Ljuvliga dagar i solen och i vattnet. Ser att ni njuter! Härligt!

    Lena

    SvaraRadera
    Svar
    1. Man måste ta vara på de här härliga dagarna!

      Radera

Skicka en kommentar