Hm, tänkte jag väl

"Hm, tänkte han väl" är ett uttryck som kommer från min familj. Och det var väl ungefär det jag tänkte... eller nåt lite fulare... när sotaren inte dök upp klockan 7. Inte heller kl 8, 9 eller 10. Och då var ju hans tid ute, så att säga. Åtminstone den tid som han själv skickat ut brev om att han skulle komma. Och att vi minsann skulle vara på plats och släppa in honom, annars attans! blir det straffavgift och jag vet inte allt.

Kl 11:30 lyckas Sture få tag i nämnde person på telefon. Han hade gått på semester, talade han om. Det var några sjuka där på soteriet också, så därför tänkte de inte komma till oss idag(!). Att vi åkt 15 mil för att släppa in dem på utsatt tid... tja, det var inget han brydde sej så särdeles mycket om.

Jag blir lite sur på sånt där. Ok, att de blir sjuka, men de kanske möjligen skulle kunna meddela sig, då??? Eller är jag helt ute och cyklar?? Tycker inte det.

Regnet vräkte ner i stort sett hela förmiddagen. Plus halva eftermiddagen. Det gjorde inte mitt humör så väldigt mycket bättre. Lite rastlös blev jag, då jag hade haft många fler nödvändiga och roligare saker att göra hemma Än att sitta här och vänta på en sotare som inte dök upp, alltså.

När det äntligen blir uppehåll ger jag mej ut på en ordentlig promenad, varvat med lite jogging. Känns bra att få komma ut och röra på sej lite. Ni känner igen skylten här ovan, inte heller idag känns det aktuellt att se upp för istappar i skallen. 

Månlandskap? Nix, bara stranden efter regnet. Ett kvällsdopp får det bli idag.

Badtemperaturen är dräglig.

Och nu kommer något så spännande som TRE bilder på mej själv. Jaja. Har man inget bättre att fota, så...

 ... får det bli såhär.

 Dagens selfie.

När jag kom hem efter badet tog det sisådär en minut, så kom det en regnskur igen, så jag hade verkligen tur som fick njuta av den där skönt värmande kvällssolen som ändå var den stund jag var på stranden. Man får vara nöjd med det lilla.

Kommentarer

  1. Så roligt det var att se dig igen!! Det där med selfies har jag inte vågat mig på än... men man ska aldrig säga aldrig!!
    Sotare som inte håller vad de lovar ska dras genom rökgången ett par gånger tycker jag!!
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är bara att vända på kameran, hålla ut den på armlängds avstånd och så... klick, klart! *S*

      Angående sotaren, så var ju det där en bra idé... *ler*
      Kram!

      Radera
  2. Va!!! Otroligt nonchalant! 30 mil blir det ju dessutom fram och tillbaka och ni hade ju bara åkt pga av detta den här gången. Ösregn på det. Doppet ser i alla fall underbart ut, så det blev ju lite plåster på såren. Men ändå!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Doppet var ljuvligt. Och man ska glädja sej åt det man kan och bara acceptera det som inte går att förändra. Men lite trött blev jag allt på det där.

      Radera
  3. Nästa gång en "hantverkare" ska komma får ni ringa dagen före och dubbelchecka! Fina selfies. : )

    SvaraRadera
    Svar
    1. Liiiiite svårt att ringa och kolla med sotaren en söndag, bara... suck.

      Radera

Skicka en kommentar