Tvåsiffrigt på termometern!

Idag orkade termometern upp över 10-graders-strecket och det blev faktiskt en tvåsiffrig temperatur. En solstråle tvingade sej igenom molnen också och vi skyndade genast ut med lunchmaten. Att fleecetröja var en lämplig klädsel och att regndropparna genast behagade falla på vår mat gjorde inget. Vi var ju åtminstone ute och det vill man vara när det är sommar. Så det så.

 När alla andra, sådana som jobbar imorgon för att det råkar vara en vanlig måndag, åkt hem tog jag mej en promenad till den där masten igen. Tänkte fota lite blommor längs vägen, fast bara med mobilen för jag orkade inte ta med kameran. När jag tagit den här bilden började det regna... och sen kom haglet i stora drösar. Sen ringde Sture och undrade var jag var någonstans och om han skulle hämta hem mej? Nä, tyckte jag, för jag är redan blöt och kall.

Ännu blötare och ännu kallare blev jag innan jag kom hem igen och några fler blombilder blev det inte. Får bli en annan dag.

Börjar tvätta sängkläder. Avloppet, som var bråkigt igår, sköter sej bättre idag och det blir inte någon större översvämning i källaren. Så bra.

Kommentarer

  1. Ja, kallt har det varit, tydligen den kallaste midsommaren på 140 år på sina håll. Ändå skulle ni till stranden!!! Haha, tur att det blev en liten stund med mat ute idag då, åtminstone. Har alla barn och Emil åkt med tillbaka eller har ni hela gänget hos er?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Givetvis skulle vi till stranden. Det var inte det minsta lilla mysigt där, men alldeles nödvändigt *ler*

      Ingen enda liten unge är kvar hos oss. Det är tyst och stilla här... och jag ska städa och fixa lite inför nästa helg, för då ska jag hit med ungdomarna från jobbet.

      Må väl!

      Radera

Skicka en kommentar