Bakar mera

Måste åka in till Teliabutiken och resonera lite med en säljare där. Jag bestämde mej för ett halvår sedan att jag faktiskt inte har nån lust att betala en massa fakturaavgifter varenda månad och gjorde om mitt mobilabonnemang till ett kontantkort istället. Jag förbetalade för sex månader och vips! så fort tiden går. Nu var det dags att förlänga det där, men... vad har hänt? Telia har naturligtvis gjort om alla sina villkor och snårat till djungeln ännu mer än tidigare. Det tar lång tid och många resonemang hit och dit med en duktig tjej innan jag kan bestämma mej för hur jag ska göra nu.

Vickan meddelar att de tänker komma ut till oss ikväll. Pappan behöver snaggas lite och jag lovar att bjuda på rabarberpaj. Men eftersom en del av oss avstår såna där godsaker, så beställer nämnda dam nybakade tekakor som alternativ *S* Tekakor blev det inte, men kummingifflar och rustika vetebullar (med vetekross, kli, grahamsmjöl och lite russin i - goda!).

Knäckig rabarberpaj, som rann över alla kanter och ut i min rena, fina ugn *surar lite*

Sen... glömde jag alldeles bort att fota på hela kvällen. Johan var ute på gräsmattan och gjorde rondater, det veks pappersflygplan och flögs hej vilt både ute och inne. Men som sagt var, nån kamera tog jag aldrig fram. Har kommit av mej lite, det är tydligt och klart.

Kommentarer

  1. Hej Cornelia!
    Hoppas du fick ordning med mobilen:) Det är verkligen en hel djungel därute;)
    Smarriga bröd du bakat igen och rabarberpajen såg mumsig ut den också:))
    Inte kul när man lagt ner jobb på att få ugnen ren, och sen rinner nåt över, bläää!!

    Må så gott
    Kramizar Marie

    SvaraRadera
    Svar
    1. Mjaaa... jag förlängde mitt kontantkort med ett halvårs förbetalt... men fick bara hälften så mycket surf som tidigare, så det känns väl inte helt bra. Å andra sidan använder jag inte telefonen så väldigt mycket att surfa med heller, så det går nog bra ändå.

      Ha det fint i sommarvärmen!

      Radera

Skicka en kommentar