Alla dagar...

Jag brukar försöka att hålla en positiv grundton i den här bloggen, men idag kan jag väl kort konstatera att alla dagar inte är bra dagar. Den här hör till en annan kategori.

Vi kommer iväg till en återvinningsstation, denna gång i Bredsand. Där påstår skylten att Stockviks IF håller rent och snyggt. De gör inget vidare jobb, tycker jag. Samtidigt tycker jag också att det är rent bedrövligt att någon överhuvudtaget ska behöva städa vid sådana här ställen. Om folk bara lade sitt skräp på därför avsedd plats, och rätt skräp på rätt plats såklart, så vore ju "städarna" helt överflödiga.

Här har någon lyft på locket till metallåtervinningstunnan och stoppat i lite av varje. Trist. Lika trist är det att sänka blicken och se allt som inte ens hamnat i en tunna eller container...

På eftermiddagen klipper jag gräset och ansar lite bland de här stenarna också. Där växer det annars långt och fult gräs och det ser inget vidare ut. Trädet/busken är en taggig sak med nyponliknande frukter. Den hade några stora, tunga grenar som hängde nästan ner på marken och som var väldigt mycket i vägen när man kom med gräsklipparen. En såg senare och det blev lite mera fritt spelrum. Bra.

Här ska ni inte titta på själva staketet, för det är ingen prydnad, precis. Men allt gräs under spjälorna är nu borta längs med hela. Bra, det med.

Får väl säga att jag är rätt nöjd med mej, trots allt. För saker och ting är ju som de är. Jag sade det häromdagen och läget är oförändrat. Jag ska inte gnälla.

Kommentarer

  1. Det vore ju finfint med ett nytt staket, tror jag känner några som kan bygga ett:) Trist med skräpiga sopstationer, var likadant nere vid okq8 hos oss....proppfullt.
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jasså du, har du såna bekanta, du?! *S*
      Jag har hört att Sundsvalls kommun funderar lite på att införa samma system som man har haft i Hässleholm i "hundra år", nästan, redan... alltså all sortering sker hemma hos folk och man har egen tunna för varje sorts avfall. Det vore nåt, det!
      Kram!

      Radera
  2. Jag hoppas att din morgondag känns lite lättare. Tröstkram.

    SvaraRadera

Skicka en kommentar