Mellansjö

Det ser vackert ut, vädret, men det var ganska kyligt och Alfreds klädsel lämpade sig väl för lite strandaktiviteter i mysiga Mellansjö. Vi for dit för att möta rörmokaren, som installerat den nya pannan (bild kommer en annan dag). Vi har proveldat och fått en drös med instruktioner om hur allt ska skötas och luftas och jag vet inte allt... det känns lite pirrigt och svårt att få till det så här i början. Förhoppningsvis lär vi oss väl med tiden.

Alfred hade lust att följa med oss på en liten tur till Hälsingland och här ligger han och gräver sej ett hål och ett slott. Att det är så kul att gräva! Alltid.

Emil, den stollen, var också med och han har nån idé om att bada i sjön alla månader som isen inte ligger... så här är doppet för maj månad 2014. Brrrr!!!!


+12-13 grader kändes alltför kallt för min smak, så jag avstod faktiskt.

 Så här nöjd såg han ut efteråt, insvept i en skön handduk. Tufft gjort, tycker jag.

Vi avslutade kvällen med lite strandspel. Tripp, trapp, trull heter det i min värld. Andra har säkert andra namn på det.

Kommentarer

  1. Vilken tuffing han är Emil, som badar trots iskallt vatten!

    SvaraRadera
  2. Alfred försökte förklara för oss vart mellansjö ligger igår... - de ligger bortanför öviken.... nästan vid bosses lilla matstuga :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jaaa... ungefär där ligger det ju! *S*

      Radera
  3. Hej Cornelia!
    Då är Emil lika "tokig" som min mamma, att bada alltså;)) Hon simmar i Vättern alla mornar och brukar ringa på morgonen efter simturen och säga -idag var det +10 grader varmt, brrrrrr!!
    Härliga bilder på Alfred också:)) Här säger vi tre i rad.

    Må så gott
    Kramizar Marie

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, henne har jag ju läst om... krut-tanten! Det är säkert bra, om man är frisk och kry. Annars kan man nog få en hjärtinfarkt eller nåt... brrr!

      Radera

Skicka en kommentar