Låt skuggorna falla bakom dej

Bilden är lånad från vigdisalbum.com med tillstånd.

Ytterligare en vecka har förflutit. Jag försöker se framåt, men det går väl inte så bra hela tiden. Det är lätt att gräva ner sig och mina tankar går ofta tillbaka till det allra första samtalet jag fick angående Ida. Det var hennes uppfödare som ringde och sa:
- Hej, jag har fått tillbaka en valp.
- Jaha, sa jag, som redan hade två hundar och inga planer alls på att skaffa nån fler.
- Den är galen, sa uppfödaren och lade sen snabbt till att: den skulle passa dej!

Och hur det än var... så hade hon ju så rätt, så rätt. Visst passade Ida mej. Och jag passade nog henne. Vi passade för varandra och växte ihop till det vi blev, ett par väldigt, väldigt goda vänner.

Hon fattas mej nu.

Kommentarer

  1. Ni gjorde det. Passade varandra och blev de allra bästa vänner. Tur hade ni båda två och fattas dig kommer hon alltid att göra, den fina hunden.

    SvaraRadera
  2. Hillevi har redan sagt det... fattas dig kommer hon alltid att göra... men smärtan fösvinner med tiden. Så håll ut... livet går vidare och du med.
    Kram

    SvaraRadera
  3. Att passa varandra är fint, som bitarna i ett pussel, fina minnen har du närmast ditt hjärta och det kommer en dag då det kommer att kännas lite lättare. Kram Åse

    SvaraRadera
  4. Hej Cornelia!
    Visst var ni som skapta för varandra Ida och du. Ni har fått ha många fina härliga stunder ihop. Fattas dig kommer hon alltid att göra, men med tiden kommer såren att läka och du kommer att kunna minnas allt roligt ni hade ihop och det kommer att kännas lite lättare för varje dag som går. Jag tänker på dig vännen.

    Kim och Paulina genomgår samma sorg som du gör. Hon har fått avliva sin ena häst Banditen. Han var hennes första häst och blev 20 år. Hon är så ledsen, även om hon har två hästar till så är saknaden enormt stor. Jag hjälper henne så mycket som möjligt. Det är ju lite jobbigt just nu när de håller på med sitt hus, men vi hjälps åt så mycket som möjligt. Som man säger....tiden läker alla sår.

    Ta hand om dig så gott det går och kämpa vidare min vän.
    Kramizar Marie

    SvaraRadera

Skicka en kommentar