Nej, nej... nu luras jag lite!

Nej, nej... jag är INTE och hälsar på syrran. Men hon ringde på förmiddagen och önskade oss en glad påsk. Därav denna bild, tagen i somras.

Här hemma har kommunen satt upp nya skyltar kring fabriksområdet här nedanför Klistervägen. Det är ju inte så länge sedan man satte upp den första omgången skyltar, där man varnade för att beträda marken osv. Nu är det faktiskt förbjudet på riktigt. Så bra. Ännu bättre vore det om någon tog ansvar här och rev byggnaderna och sanerade marken.

Jag håller på att bli förkyld. Snoret rinner och det svider under näsan, som är helt täppt (fastän snoret rinner, det där är ju konstigt). Men jag ville ändå ut en sväng på kvällskvisten och Ida och jag traskar iväg till Klampen. Ännu ligger det inga båtar här, men det dröjer nog inte så länge.

Sen tar Ida och livar upp tillställningen genom att "försvinna" i säkert 10-15 minuter. Eftersom det inte är likt henne alls hinner jag bli lite orolig. Jag borde ha lärt mej. NÄR det händer (max en gång i halvåret eller mer sällan än så) så har hon troligen bara hittat nåt riktigt äckligt att tugga i sej och hon kommer när hon kommer. Alltid. Inte en själ var det såklart här, så ur den synvinkeln spelade det ingen roll att det var en lös hund på vift här idag, men för mej var det inte så lustigt. Jag vill gärna veta åtminstone ungefär var hon är!

Nu ska jag lägga mej och förhoppningsvis sova bort lite förkylning. Det vore skönt, men knappast troligt eftersom Sture varit hängig i flera dagar redan... och jag har väl fått precis detsamma. Lite för ofta, tycker jag. Jag var ju förkyld i januari också?!

Kommentarer

  1. Hej Cornelia!
    Snygg bild på dig och din syster:)) Förstår om du blev orolig när Ida tog sig en liter tur för sig själv.
    Usch så tråkigt att du blev förkyld just lagom till påsk:(

    Nu ska jag fortsätta att kolla vad ni hittat på under påsken;)

    Kramizar Marie

    SvaraRadera

Skicka en kommentar