Jobb-fredag


Cyklar en runda på förmiddagen. Här passerar jag golfbanan i Skottsund.

På andra sidan vägen finns den där potatisåkern där det var så jättemånga svanar för ett tag sedan. Några sådana finns det där idag också, men även dessa två gaphalsar. Namn på dem, tack, Hillevi! (Ja, jag vet, jag är usel på fåglar!).

Jobbar ett pass på eftermiddagen/kvällen. Får hänga med till ridskolan idag igen, vilken tur jag har!

När jag kommer hem ligger det trevlig post och väntar på mej. En norsk scrappartjej har noterat att jag inte kan "hekle", det vill säga virka, och har gjort de här till mej som tack för nåt annat som jag skickade till henne. Tänk, så fint här ska bli till påsk!
Tack snälla olise!

Kommentarer

  1. Kan du inte hekla, du, som kan allt? Jättesöta kycklingar och grytlappar fick du!

    Det är grågås (den är ljusare och har rosa ben till skillnad från sädgåsen som har orangea och är mörkare på ryggen) - fin bild på dem!

    Stallkväll låter inte så dumt, det!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag kan inte alls allt, särskilt inte virka. Inte så det ser nåt ut, åtminstone! *S* En grågås... okej! De hade ett väldigt speciellt läte också, tyckte jag. Bilden är tagen med minsta, minsta lillkameran (den som Alfred brukar låna) och på största zoom och ändå var de bara ett par små prickar på bilden... förvånansvärt att det alls går att se vad det är. Att solen låg på nästan mitt emot gjorde inte det hela bättre heller... *S*

      Stallkväll är aldrig fel.

      Radera

Skicka en kommentar