Hemma

Vi är ju hemma igen och jag har börjat blogga lite om veckan som gick. Det kommer fler bilder allteftersom jag orkar sitta vid datorn och bläddra igenom allt jag fotat...

Men väl hemma är vi alltså och på förmiddagen ägnar vi oss åt utvändig tvätt av bil. Välbehövligt, verkligen. Och det blir faktiskt riktigt bra.

Sen tar vi vår nytvättade tjusiga bil och åker in till stan. Hälsar på Alfred, som berättar för farfar att han är bäst. Ja, att farfar är bäst, alltså. Han vet hur han ska linda folk runt lillfingret, den gossen *S*

Pekfingret har han klämt ordentligt i en garageport. Aj aj. Men snyggt plåster hjälper bra, det.


Sen ska vi gå ner till Emil och Johan och då tycker Alfred att han kan "hålla den där hunden". Och det går ju fint!

 Den där hunden uppför sej exemplariskt.

 Hos grannarna hittar Alfred en käck vikingahjälm och blir såhär söt.

Att man är på hemmaplan innebär inte bara att man får tvätta sin egen bil, utan också att man måste laga sin egen mat. Suck. Fast den här kycklingen med tomat, lök och lite annat smått och gott smakade minst lika bra som den mat vi ätit i Spanien. Så det så!

Kommentarer

  1. Snygg viking och inte alls skrämmande!

    Lena

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej, inte ser han särskilt farlig ut! *S*

      Radera
  2. Onekligen en renare bil! Fast det tar Alfred igen på sitt eget sätt, han!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Han ääälskar chokladkaka! Och det syns... *S*
      Bilen blev raskt lite lerig igen när vi drog iväg ut på nån grusväg, men men... den VAR ren iallafall. En liten stund.

      Radera
  3. Hej Cornelia!
    Så skönt att ni kom hem välbehållna:) Borta bra men hämma bäst!! Så glad lille Alfred måste ha blivit att få träffa ER igen:) Så ont det måste ha gjort i Alfreds finger, usch! att klämma den i en garageport! Stackarn:( Mitt finger är fortfarande inte bra efter två veckor nu:( Det går sakta framåt.
    Här regnar det idag, det måste ju också ner;))
    Maten du lagat ser väldigt gott ut:))

    Må så gott
    Kramizar Marie

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jobbigt med ditt finger. Alfred såg inte så värst lidande ut nu längre, men det gjorde säkert jätteont när det hände.

      Visst är det skönt att vara hemma, men jag tycker alltid att resan kunde varit några dagar längre, när det är dags att åka hem. Det är sååå härligt att vara ute/"borta"!

      Radera
  4. Så bra att ni är hemma igen! Jag tycker ju att det var synd att ni åkte bort just när jag skulle till Gnarp och handla tyg! Men det kommer fler tillfällen... helt klart!
    Barn läker mycket fortare än vi vuxna och det är ju tur det! Fast lite synd är det ju om honom eller hur?
    Kram och kli!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kan inte förstå att det ska vara så totalt omöjligt att vi skulle kunna träffas i Gnarp?! Jag vill också till den där tygaffärren, jag!

      Visst var det lite synd om honom, men han var mäkta nöjd med sitt snygga plåster *S*

      Ha det allra bäst!

      Radera

Skicka en kommentar