Sega ben

Idag är mina ben så trötta, så trötta. Vi joggar i långsam takt ut till brukshundklubben. Det är precis 3 km och det brukar inte vara några stora problem, men idag blir jag sååå glad när Ida är lite nödig och jag får stanna till och pusta litegrann en gång.

När vi kommer fram är jag tvungen att sätta mej ner på prispallen en liten stund och bara andas. Ida kommer genast och backar in och tycker att det är läge att bli kliad på ryggen en stund. Vacker? Njaaa... Söt? JAA!

Sundsvalls tidning har problem idag. Stor-haveri på tryckeriet och Ida har ingen tidning att hämta. Hon är så himla duktig. När jag ber henne hämta den, så springer hon raskt dit (till brevlådan) och puttar lite med nosen på locket. Då vet jag att hon känner att det inte ens luktar tidning idag. Och så kommer hon kvickt in och får lite gotter ändå.

Fram emot eftermiddagen kommer faktiskt tidningen och där kan man läsa ovanstående på förstasidan. Det är INTE jag som försöker plundra nåt bolag. Även om jag nu råkar vara skåning.

Att försöka föreviga eftermiddagens fina solnedgång därborta mellan träden med hjälp av en mobilkamera... ja, det går ju bara inte. Hur som helst, det var fint i verkligheten och vi hade en skön prommis i hemmaskogen innan det blev kolsvart ute.


Kommentarer

  1. Sån tur att det var kameran och inte skogsbrand!!
    Man kan ju bli bara sååå trött... det är jag också... skulle vilja gråta ibland. Men det hjälper ju inte!!
    Så smal Ida plötsligt ser ut!! Mycket päls bygger en hel del! Men skönt blir det när värmen kommer!
    Kram och kli!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Förra året var jag så rädd att det skulle komma fram en tjock och fet hund där under pälsen, men hon ser ju rätt okej ut. I år vägde jag faktiskt det avklippta... drygt 4 hg hår går hon omkring och bär på annars. Måste ju kännas ganska skönt att bli av med och nu fryser hon inte längre heller, som det ser ut.

      Nej, gråta hjälper inte, men det kan behövas ändå. Släpp ut eländet, det kan vara bra!

      Kram å kli!

      Radera
  2. Jättefina Ida. Hon är mycket korthårigare nu när du klippte själv än förra årett, tror jag bestämt och nog ser hon ut att vara i perfekt hull.

    Ansluter mig till trötthetsligan, kanske våren gör sitt till att det blir så.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag klarade inte av att klippa "längre", utan det fick bli såhär kort om det skulle vara någorlunda jämnt (det är det inte ändå), men jag tror att hon trivs.
      Kanske är det våren, men mina ben skyller jag på ett rätt tufft vattnespinningpass på söndag kväll... de var nog bara lite "dagen-efter". Imorgon är de bra igen, det tror jag.

      Radera

Skicka en kommentar