Många bilder blir det...

Hotellfrukost är något alldeles speciellt. Fast även om det finns mängder av gott att välja mellan så slutar det ändå med att jag äter en tallrik frukt med yoghurt (istället för fil, som det annars blir hemma), två mackor, ett kokt ägg och en kopp thé... väldigt likt det jag alltid äter annars *S* Men en stor skillnad är förstås också att någon annan har plockat fram alltihop och tar hand om disken efteråt också...

Små fina detaljer finns det på det här hotellet, som den här djupangivelsen, satt med kakelplattor med siffror på.

Lyfter man blicken ser man att det är rätt mulet idag. Det blåser väldigt mycket mer än vad en stillbild kan förmedla. Brrr! Inte många (om ens någon??) tycker att en dag vid poolkanten är en bra idé just idag.

Vi bestämmer oss för att ta en titt på stranden istället. Just där pilen pekar är vår balkong belägen. Det såg jag inte när jag höll i kameran, men det blev ju en extra liten kul grej med just den här bilden.

Alldeles utanför hotellet ser det ut såhär. En bäck med massor, massor av fiskar i alla tänkbara storlekar.

Att bada just här ser inte så mysigt ut. Inte om man vill gå barfota iallafall. Vi traskar vidare en liten bit.


Att det blåser här syns tydligt... här har sand blåst ihop mot stenmuren.

På sandstranden (där sanden faktiskt ligger kvar) har någon badvakt hissat den gröna flaggan - fritt fram att bada, alltså. Men som synes, inte heller här är det någon som tycker att det känns särdeles lockande att doppa sig. Eller ens befinna sig på stranden.

Men har man ett hav så måste man åtminstone doppa fötterna, det tycker jag. 

Längre bort på den ganska så öde stranden ligger dessa trampbåtar för uthyrning. Jag såg dem inte i vattnet en enda gång på hela veckan.

 Så småningom traskar vi tillbaka mot hotellet.

 Här innanför bor vi.

Ovanligt sköna sängar. Inte alldeles stenhårda. Sture har med sej en egen liten kudde, men jag är helt nöjd med den långa. Gillar att ha lite högre under huvudet när jag sover.

Fast innan det blir dags att krypa under täcket är det middag, såklart. Alla damer får en blomma för det är minsann "Mors Dag" idag(?!). Jag spexar lite och Sture vill låna kameran.

Chokladfondue serveras idag bland en rad andra efterrätter. Jag nöjer mej med frukterna utan choklad.

Akrobatisk aftonshow. De var faktiskt riktigt duktiga, den här tjejen och killen och deras kompis. Inte bara starka och smidiga utan lite roliga också.

Kommentarer

  1. Nämen! Rymde ni dit! Haha och jag som trodde att du tröttnat på att skriva här...

    Ska bli spännande att läsa hela reseberättelsen från Vindarnas ö. Så det finns alternativ till Turkiet!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nejdå, jag har inte alls tröttnat på att skriva. Och njaaa... alternativ vet jag inte, egentligen. Har idag, lördag, berättat för nån som frågade att allt egentligen var snäppet "sämre" än Turkiet. Utan att vara dåligt, men ändå... inte lika bra på något sätt. Nästa gång blir det turkland igen, helt klart.

      Det kommer mera bilder så småningom, men det är så himla jobbigt att "blogga ikapp".

      Radera
  2. Hej Cornelia!
    Men så synd att vädret inte var så bra idag:( Det kan vara väldigt blåsigt på den ön, jag vet;))
    Hotellet ni bor på ser så fint ut:)) Vackra bilder du visar och den på dig med blomman i munnen var himlans rolig;)) Trevligt med lite underhållning:))

    Må så gott
    Kramizar Marie

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jajamensan, ett trevligt hotell var det. Och live-musik är alltid så mysigt och trevligt, tycker jag.

      Radera

Skicka en kommentar