Bröllop!

Preludium - improvisationer av Alfred Öhlén. Det lät minst lika bra som när organisten själv spelade. Och då är det inte så att jag inte gillar orgelmusik, det gör jag, utan att det faktiskt lät riktigt bra när Alfred lät fingrarna löpa över tangenterna.

 Den blivande fotografen hann med att föreviga gästerna också, innan allt började.

Trygg i farbror Anders famn tittar Alfred på skådespelet där hans föräldrar är huvudpersonerna.






Här kliver brudparet ur bilen för att gå in till sina gäster och äta bröllopstårta. Och här behagade batteriet i min kamera lägga av. Tack för det. Men det viktigaste hann jag ju iallafall få med. Och det var måååånga fler än jag som hade kamera med sig denna stora dag.

Grattis till brudparet Öhlén! Och ett extra grattis till Emma, som passade på att fylla år just idag också!

Nu ligger alla grabbar i varsin säng här på Tistelvägen, mätta och belåtna efter langosmiddag och sedan glace au four, som Emil fixade (han blir nog kock, den killen!). Det är bara Emil och jag som är vakna, men han tänker nog också sova strax. Ida och jag ska ut på en sen kvällsprommis.

Kommentarer

  1. Vilket fint bröllopspar!

    Organisten var alldeles särskilt charmig, han. Hoppas att ni får trevligt med alla tre killarna hemma.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Organisten var verkligen dagens behållning! *S*
      Och såklart har vi haft trevligt med killarna!

      Radera
  2. Ja tack så mycket :-)

    SvaraRadera
  3. Hej Cornelia!
    Ett stort Grattis till brudparet! De var såååå fina båda två:)) Så kul för Alfred att se sin mamma och pappa
    gifta sig:)) Vilket charmtroll han är och så snyggt klädd han var:))

    Fina bilder du hann ta innan batteriet tog slut:)
    Må så gott
    Kramizar Marie

    SvaraRadera
    Svar
    1. Han, Alfred, tyckte själv att han var snygg. När någon sa det till honom svarade han:
      - Ja, så är det!

      *S*
      Snopet med batteriet, jag borde ha kollat det innan!!! Dumskalle mej.

      Ha det fint!

      Radera
  4. Grattis till brudparet! Så roligt med bröllop. Visst är det Bosvedjans kyrka?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nä det är birgittakyrkan i skönsberg

      Radera

Skicka en kommentar