Baddräktsseparationsångest

Jag lovade mej en ny baddräkt för längesen. En röd skulle det vara. Men jag har inte lyckats hitta någon helt vanlig röd baddräkt.

Idag var jag ute på shoppinguppdrag och fick ögonen på denna swim suit, skalade av mej alla kläder (puh, vad det var jobbigt!!) och provade den. Sitter skönt och det är det viktigaste. Att den är mönstrad så här är också helt okej, även om den nu inte är just röd. Den är inte svart heller och det är bra, för det ville jag iallafall inte ha. Nåt roligare ska det vara! Bottenfärgen här är typ grå. Antracit eller nåt heter den säkert.

När jag kom till kassan frågade säljaren där om jag hade provat? Jo, det hade jag ju, puh igen. För det var varken öppet köp eller returrätt på badkläder, upplyste hon mej om. Då blev jag lite nervös, för den var minsann inte billig heller. Men jag hade ju provat och den satt skönt, jag skulle ju ha den. Det var bara det att det plötsligt kändes så definitivt och jag har levt med min gamla baddräkt i eviga tider... separationsångest?!

Kommentarer

  1. Så snygg den är din nya baddräkt! Det köpet behöver du då rakt inte ångra! Den gamla behöver du ju inte skiljas ifrån... men du kommer nog inte att använda den sen du badat i den nya. Reserv kan den väl vara.
    Inget man behöver är billigt just då man köper det... konstigt.
    Kram och kli

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det kan vara bra att ha två, ifall man vill bada flera gånger samma dag.. *ler*
      Jag tycker också att den är fin! Men viktigast är, som jag sa, att den är skön och inte halkar ner över axlarna.

      Kram å kli!

      Radera
  2. Håller med - härliga färger!

    Lycka till med alla bestyr idag! (Här är världen vit igen...)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Snö har vi iallafall inte fått, än. Blå himmel, sol och vind. Och lite svalare väder.

      Jag gillar ju färg och känner mej blek som ett spöke i svart. Alla är vi ju olika, så det är ju tur att de som hittar på kläder gör lite olika också.

      Ha det fint i helgen!

      Radera
  3. Hej Cornelia!
    Den baddräkten var mycket snygg:) Hoppas du blir nöjd med den:))
    Hoppas nu de fick ett vackert och roligt bröllop:))))
    Må så gott med barnen:))

    Kramizar Marie

    SvaraRadera
    Svar
    1. Japp! Jag är nöjd med den. Den var på "invigning" i badhuset i går kväll och fick med beröm godkänt. Skön är den!

      Och bröllopet, ja... det har du ju redan läst och sett bilder från här ovan!

      Radera

Skicka en kommentar