Trevligt besök

Johan med familj kommer hit en sväng på kvällen. Med sig har han sin sprillans nya åkmadrass och den måste givetvis testas. Det går väl lite sisådär för snön är ju på väg bort och där det är bästa backen är det också mesta barmarken... Nåja, den är provad iallafall.

Vickan klipper Sture och mej och vi beställer lite knäckebröd av Emil, som är ute och säljer till förmån för sin klasskassa.

Idag har vi för övrigt ätit raggmunk och jag inser att jag just nu är väldigt "husmanskostig". Rotmos ena dagen och raggmunk nästa... *S* Men imorgon blir det smörgåstårta och det är inte det minsta lilla husmanskost över det, även om brödet är hembakat.

Har också städat huset idag. Det var välbehövligt. Dammat, dammsugit, torkat golv... och redan igår skurade jag i badrummet. Känns för tillfället fräscht och trevligt, men vädret i kombination med långhårig hund gör att mina förhoppningar om att det ska hålla i sej är rätt små.

Kommentarer

  1. Hej Cornelia!
    Härliga vinterbilder på Johan och Ida:) Då är ni snygga i håret nu då. Skönt efteråt när man städat:))
    Hoppas nu att smörgåstårtan blir smarrig och att ni får ett trevligt kalas:))

    Må så gott
    Kramizar Marie

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kalas och kalas... det är bara Sture och jag som ska ha lite fredagsmys! *S*

      Radera
  2. Vilken stor form det måste vara om du ska göra en rund smörgåstårta! Eller? Skulle gärna se den på bild någon gång när du har tid, har aldrig sett sådana formar.

    Lite senaste laget med åkmadrass, fast man vet aldrig.

    Ha en trevlig dag/kväll med smörgåstårtefrossande!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej... som jag skrev ovan, så är det bara Sture och jag som tänkte lyxa till det lite. Jag har bakat en brödkaka i en vanlig rund sockerkaksform, bara.

      Åkmadrassen var köpt på vinter-utförsäljning, smart att handla då (nu, alltså).

      Ha en bra dag och kväll, du med!

      Radera
  3. Nähä. Det står inte alls att det bara är ni två som ska äta smörgåstårta. Men ok, då är det det, då och då behöver du ju inte fota formen, haha!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Joho. I svaret till kommentaren just precis här ovanför *S* Du måste lusläsa ALLT för att fatta vad jag menar... *S*

      Radera
  4. Ok, jag ger mig! Fast det hade ju varit roligt att kunna sätta dit dig någon endaste gång! :D

    SvaraRadera
    Svar
    1. *ha ha ha* Ja, det hade det kanske... du får jobba lite på det, då!

      Radera

Skicka en kommentar