Tisdag

Efter att Ida och jag varit ute och rantat lite längs vägen på förmiddagen går vi hem och lagar rotmos. Det är så gott och jag har gått och längtat efter det i flera dagar.

På eftermiddagen går vi ut i solen igen, denna gång i hemmaskogen. Här står den okammade briarden och väntar på mej.

Bara en liten bit upp har all snö smält bort. Att gå på barmark är en sköööön känsla!

Fast redan när vi kommer upp till kraftledningsgatan (det är inte långt) så ser det istället ut såhär... snö och smältvatten och det som borde vara en stigkorsning är en slags bäckdelta istället. Plask, plask.

På väg neråt igen får vi njuta av lite mer barmark. MMMMmmmysigt!

Mysigt är det också att vara hemma och greja. Ledig och glad är jag. Pysslar lite kort och har det bara allmänt bra.

Kommentarer

  1. Nog är det gott med rotmos, alltid. Gäller bara att ta sig för att göra det också.

    En del barmark är det ju, man jag vet att övergången kan vara besvärlig med plask och halka och knögglar. Nu tror jag att det bara är fem snöbakslag kvar av de sju, så till maj är nog våren här igen!

    SvaraRadera
    Svar
    1. "Bara" fem?! Ja, det var ju en klen tröst...

      Rotmos sköter ju sej själv, när man väl fått det på spisen, men du har lite rätt... man ska ändå komma sej för. Gott är det, hur som helst.

      Radera
  2. Hej Cornelia!
    Hemlagat rotmos som är så gott:)) Vad skönt att snön har försvunnit så mycket hos er:)) Ida ser ut att trivas också:)) Solen tittar fram lite då och då hos oss:) Blir väl att ta en promenad om en stund när det blivit lite varmare ute;)

    Ha en skön dag:)
    Kramizar Marie

    SvaraRadera
    Svar
    1. Senare på kvällen var vi längre upp i skogen och där ligger snön fortfarande djup. Idag har det varit grått och bara kring två plusgrader. Men, men... för varje dag som går är vi en dag närmare sommar och badväder! Medan vi väntar går det bra att simma inomhus också,, det har jag gjort idag igen.

      Må så gott!

      Radera
  3. Åhhh..så gott med Rotmos....mums

    SvaraRadera
  4. Åhhh..så gott med Rotmos....mums

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är gott. Och jag gjorde mycket så det räckte till en middag till!

      Radera

Skicka en kommentar