Glömda knappnålar

Jag har köpt tyg igen, den här gången blir det nya gardiner i köket i Mellansjö. Jag köpte ju nya till jul, men annars har samma tyg hängt där i fönstren sedan vi köpte huset. Och det är ju några år sedan nu... *S*

Här ska det bli en likadan kappa som den till jul, som rullas upp i nederkanten runt en pinne. Men vad har jag glömt?! Knappnålarna! Symaskin, tygsax och tråd och allt annat är med, men knappnålarna är hemma. Och även om jag mäter och pressar alla fållar, så vill jag ändå nåla, så att allt blir rakt och bra. Så det blir ingen sömnad idag, trots att jag hade laddat för det. Tyget slänger jag över gardinstången bara för att se hur det kommer att bli. Fint, tycker jag själv.

Utan kamera är jag också idag, så bilden är tagen med mobilen.

Ida är stollig, men när jag tar fram mobilen för att försöka föreviga lite, vill hon bara sitta fint vid min sida och glo mej i ansiktet. Det är ju något som vanligtvis är precis det rätta, när man är en "tränad lydnadshund" (ha ha ha, det var längesen!), så jag kan inte annat än säga att hon är duktig, lill-gumman.

Och som avslutning kan jag berätta att nu vet jag... nu vet jag varför någon hade gått på VÅR stig ner mot VÅR strand och till och med sågat av en liten tall där. Jag skrev om det häromveckan.

Läs här: http://www.laget.se/RAMSJOFVO/News/2482428/BRYGGOR-I-LANGSJON-och-ENSJON

Inte vet jag om jag gillar det precis... att alla (flera hundra!!!) fiskare ska visas vägen ner till Mellansjö via stigen till den bästa stranden av dem alla. Där vi nästan alltid är helt ensamma och Ida kan vara lös och ledig precis som hon vill. Förhoppningsvis fattar inte fiskarna att det är en badstrand, utan tror bara att sjön kan användas att fiska i. Och helst bara på vintern. På sommaren har väl abborrarna semester, eller hur?!
Men stigen ska de röja, står det. Inte alls bra. Den stigen ska man bara gå på om man råkar veta om att den finns. Annars ska man inte ens se den.

Så har det varit och så ska det förbli. Så tycker jag.

Kommentarer

  1. Hej Cornelia!
    Så snyggt tyg du köpt, me like:) Typiskt att du skulle glömma knappnålarna;) Men det kommer att bli jättesnyggt:))
    Men inte får de använda din och Idas stig. Vad är det för dumheter! Hoppas nu att de "bara" kommer att
    vara där i vinter, eller hur!

    Må så gott vännen:)
    Kramizar Marie

    SvaraRadera
    Svar
    1. Just precis typiskt! Men då har jag ju det roliga sy-jobbet kvar till en annan gång! *S* Själv gillar jag såklart tyget... jag har ju köpt det *ler*

      Ha det fint!

      Radera
  2. Fint vår- och sommartyg!

    Desto mer bekymmersamt med den lilla stigen - hoppas nu verkligen att den faller i glömska igen efter tävlingen.

    Ida är för charmig, hon!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Charmig är hon, just det!

      Tyget gillar jag och det fanns en variant till, med björkstammar och fåglar och grönska. Köpte några meter som ska bli längder till det andra fönstret i köket. Tror att det blir fint. Och så skär det sej inte mot de lila väggarna... *S*

      Radera

Skicka en kommentar