En söndag i januari

Ett par grader kallare idag och så har det snöat lite inatt. Vägarna är dock lika bilfria som vanligt så det är bara att ge sig ut och traska.

Solen skiner så fint och snön döljer ganska mycket av det fula hygget här.

 Har ingen kamera med mej, men mobilen går ju också att fota med.

 Hit går vi innan vi vänder och går hem och sopar av bilen, skottar lite och så...

 ... för vi ska ju inte till Långsjön, utan hem igen idag.

Jag har sytt två par vantar till vår Mellansjö-granne. Hon ska ge dem till barnbarnen. Tyvärr glömde jag alldeles att fota dem innan jag "levererade" dem. Ett par bruna med vita prickar och ett par zebra-randiga var det iallafall.

Vi åker över Naggen hem. Förfärligt backig och snöig och isig och hal väg och jag är vettskrämd hela vägen. I Torpshammar passerar vi detta. Var tvungen att åka tillbaka och ta en närmare titt och vi tror att det var nån sorts filminspelning(!).

Sen händer inget mer spännande på hela långa vägen hem. Och inte hemma heller, för den delen *S*

Kommentarer

  1. Hem? Var ni till Mellansjö igen? Vintrigt fina bilder hursomhelst.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, vi hade ju den där chefsavtackningen med middag hos en av mina kollegor i torsdags kväll. Men det skulle ju bli så jättekallt i helgen, så vi ville åka tillbaka och kolla värmepumpen lite.

      Radera
  2. Hej Cornelia!
    Kan du tänka dig att vi har fått snö och kallt också, just nu har vi -10 grader. Jag har haft dina fina varma vantar idag när vi tog en liten promenad, hundarna och jag:)) De var såååå sköna och goa:)
    Hoppas barnen blir lika nöjda med sina:)

    Så vackra bilder du tog när ni var ute och promenerade:) Spännande med en filminspelning!
    Idag har jag städat ut julen, det kändes skönt:)) Nu ser vi fram emot våren;)

    Ha en härlig dag imorgon
    Kramizar Marie

    SvaraRadera
    Svar
    1. Så bra att du har varma vantar, nu när vintern är här. Jag har ett par ljusstakar kvar att plocka undan, jag. Och julgardinerna i köket i Mellansjö hänger också kvar. Tvättade de andra häromdagen, så de ska bara strykas innan jag hänger upp dem. Det får bli nästa gång vi åker dit.

      Må så gott!

      Radera

Skicka en kommentar