Så blev det då vinter...

Det var väl naivt att tänka att vi skulle klara oss så väldigt mycket längre. För inatt blev det vinter. Så otroligt skönt med en traktor. Och nån som kan köra den.

Alfred blev naturligtvis jätteglad att det blev traktorkörning här på förmiddagen.

Emil har inget emot snön.

Och inte Johan heller...

... och här slänger han sej handlöst i en snödriva.

Pulka och snow trashers och tefat fanns i vårt uthus och självklart plockade vi fram dem och grabbarna roade sej kungligt.

Efter pannkakslunch drog vi iväg till badhuset i Kvissle. Där var det hur mysigt som helst, svag belysning och levande ljus i lyktor... trivselnivå = hög.

De stora killarna badade som vanligt, ungefär, och Alfred är så långt från badkruka man kan komma. Fullkomligt galen i vattnet, över - under - genom... inget är något problem för den pojken. Han ville för övrigt väldigt gärna hoppa från trampolinen. Det fick han inte för mej. Då tyckte han att vi väl kunde klättra upp på de där höga stegarna och hoppa där uppifrån (alltså 3 och 5 meters...). Icke, sa jag igen *S*

Vi provade att vara i lilla bassängen en stund, men Alfred tröttnade ganska omgående på det där "badkaret" och tyckte att vi väl kunde gå tillbaka "till poolen igen".

Medhavt mellanmål inmundigas. Mackorna som jag hade gjort i ordning lyckades Ida äta upp på vägen hit. Burken, som låg i en påse, var inte helt stängd, så hon öppnade den lite raskt och mumsade i sej ostsmörgåsarna, sicken rackare! *ha ha ha* Vi får väl skylla oss själva när vi lade matsäckspåsen bak i skuffen hos vovven... *S*

Efter fikat badade vi ännu mer. Och sen duschade vi rätt länge. Alfred gillar att duscha, han. Nästan lika mycket som att bada.

Lite annat hann vi med efter badet också, men i stort sett tog nog dagen, och krafterna, slut här.

Kommentarer

  1. Oj, så mycket snö ni har fått. Endast lite hagel har dykt upp hos mig. Ha en trevlig helg.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hade jag fått byta med dej hade jag gladeligen gjort det!
      Trevlig helg!

      Radera
  2. Ja… du är inte ensam om att vara naiv - jag hade samma hopp, jag. Nu är det borta och här ligger lika mycket snö som hos er om än några timmar senare. Dagens sysselsättning är därmed räddad!

    Ändå gläds man ju över att barnen tycker om snön och att Alfred får sin högsta önskan uppfylld med traktoråkning.

    Ida ville ju bara rädda er från att bli för mätta vid simningen!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Sicken tur att du har sysselsättning, så att du inte blir sittande i köket i vedspisens hemtrevliga knastrande och har det för bra... nänä, ut och skotta med dej, du med *S*

      Visst är det härligt att barnen har kul och jag kan glädja mej åt det, jodå. Men för egen del hade jag varit mer nöjd med barnark!

      Ida är sååå snäll som inte vill att vi ska bli så tjocka å feta och "offrar" sej så snällt! *S*

      Radera
  3. Tack, förresten, för tipset om ledglödlampor. Jag köpte några på Clas Ohlson och de är jättebra. Jag trodde att ledbelysning bara fanns i ljusslingor och i ficklampor och lyste sådär blåaktigt, men uppenbarligen har man kommit vidare!

    SvaraRadera
  4. Hej Cornelia!
    Oj! så mycket snö ni fått. Förstår att barnen älskar det:)) Det syns hur glad Alfred är att få åka traktor:))
    Emil och Johan verkar ju gilla det också:))
    Så mysigt det såg ut i badhuset:)) Alfred är en riktig baddare i vattnet:))
    Tänk vad mumsigt det var för Ida att få ostsmörgåsar, fniss!! Det gäller att passa på;))
    Vi har också vinterlandskap här, fint tycker jag så länge det inte stormar;)

    Ha nu en härlig helg tillsammans med barnen:))
    Kramizar Marie

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är alltid, alltid så trevligt och mysigt tillsammans med de här ungarna, så helgen är räddad på alla sätt och vis!

      Tack ska du ha för alla goda ord i mina bloggar, du är ju för söt!
      Ha en fin helg, du med!

      Radera

Skicka en kommentar