Ida packar upp och jag pysslar

Möte på jobbet, lunch med kära sambon och sedan några shoppinguppdrag och ett ärende in på Dollar-Store. Ida är tokig i lukten från den butiken och vill alltid packa upp påsen. Det är inte alltid jag har handlat något gott åt henne, men idag var det värt besväret att kolla igenom grejorna... *ler*... för här hittade hon en tuggring.

Senare:
Stormen Ivar är här. Vi kan förvänta oss orkanvindar och Ivar ska tydligen välja ungefär samma väg som Dagmar gjorde för ett par år sedan. Så vi vågar knappt sticka näsan utanför dörren, det kan ju ramla ner ett träd i huvudet på en!

Istället sitter jag inne och pysslar så fort jag hinner. Det här ska bli julkort. Jag har stämplat och färglagt och nu ska de klippas ut, de här figurerna.

Kommentarer

  1. Den affären finns inte i Uppsala. Men har de Ida-gott måste den ju vara bra!

    Så ofta du utför uppdrag - det verkar nästan lönsamt!

    Ha en bra jobbkväll/natt!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tja... lönsamt vete 17, men lite slantar blir det, om man ändå har vägarna förbi. Fast det tar en del tid, både att göra och att redovisa. Ibland är det kul och ibland går det långt mellan gångerna.

      Det var BARA möte för min del idag. Inget mera jobb. Nu ikväll sitter jag här och färglägger en oherrans massa stämpelmotiv, som ska bli till julkort.

      Var rädd om dej i halkan! Här ska Ivar dra fram inatt... han tar visst samma rutt som Dagmar gjorde häromåret.

      Radera
  2. Hej Cornelia!
    Hon ä ju för go den där Ida;)) Ikväll har Ted och jag varit på styrelsemöte på vår skytteförening, den sista för den här terminen. Vi käkade smörgåstårta. Det var en trevlig avslutning:))

    Här blåser det nu som sjutton. Hoppas inte Ivar ställer till det för mycket för er!

    Må så gott
    Kramizar Marie

    SvaraRadera
  3. Glad Lucia och hoppas att fredagen den 13:e inte inneburit/innebär strömlöst och jättemycket efter-stormen-elände!

    SvaraRadera
  4. Hej Cornelia!
    Glad Lucia:) Hoppas inte stormen ställde till det för mycket hos er. Sååå läcker färgläggning på stämplarna, de kommer bli fina på dina julkort:)) Jag måste också sätta mig ner och fortsätta med några julkort till, ligger
    efter i år.

    Ha nu en fin tredje Advent
    Kramizar Marie

    SvaraRadera
  5. Hillevi igen och igen, då13 december 2013 kl. 15:22

    Det verkar ha blivit just så… strömlöst och dant. Men… jag hoppas att ni mår jätteallrabästbra i alla fall.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jodå, vi klarade oss ju rätt bra, även om vi var utan ström i nästan två dygn.

      Radera
  6. Hej, jag kikar på din blogg ibland för att kolla läget i Mellansjö och hur våra hus på Näsudden har det. Stormen har nog orsakat problem och det var tur att ni åkt därifrån även om ni drabbades hemma också.
    Vi funderar på snöröjningen. Vi har hört att skogsbolaget sköter den och hoppas verkligen att de får bort snön snarast.
    Vi ses kanske i jul?
    Hälsar Ann i Uppsala

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej på dej, Ann!
      Kruxet i Mellansjö är ju att vattnet försvinner också, när det är strömavbrott. Och då blir det riktigt besvärligt.
      Men husen klarar sej ju inte hur länge som helst utan värme heller... så jag hoppas att elen kommer tillbaka snart (har ringt och kollar med Härjeån, men de kan bara säga att de jobbar på problemet och inte kan lämna någon prognos för när allt ska vara åtgärdat).

      Snöröjningen är ju verkligen ett bekymmer.

      Och jo, vi tänker fira jul i Mellansjö, så då ses vi alldeles säkert!

      Radera

Skicka en kommentar