Jobblördag

Hänger upp årets adventskalender till mina kolleger. Det blir en enkel variant med en pepparkaka för varje dag.

Någon Annan, ni vet den som finns på rätt många arbetsplatser, har adventspyntat hela lägenheten och det är såååå fint! Och jag är såååå tacksam att jag inte behövde göra det. Jag är ingen "pyntare" av rang, precis. Tur att vi alla är olika, då kan man komplettera varandra så mycket bättre.

Dagen inleds med simning tillsammans med en av våra ungdomar. Mysigt!

Sen bakar jag en mjuk pepparkaka till kvällens aktivitet...

... som blir Monopol i flera timmar.

Dagens fråga: VEM har Bästa Jobbet?! *S*

Kommentarer

  1. Hej Cornelia!
    Så omtänksam du är mot dina jobbarkompisar:)) Påsarna var ju Jätte läckra:)) Och mjuk pepparkaka älskar jag, mums!! Visst är det superbra när man är olika så alla kan göra något fint, baka eller pynta;)) Jag älskar ju att pynta:)) Idag kommer mina föräldrar på middag, jag ska göra ett "litet" julbord:) och göra en smarrig
    choklad;))) Visst har du världens bästa jobb, och jag tror ungdomarna älskar dig:)) Super kul med Monopol:))
    Idag får man tända första ljuset, jag älskar den tiden:)))))

    Må så gott
    Kramizar Marie

    SvaraRadera
    Svar
    1. Olika är bra, även om man ibland bör tänka och göra lika också. Det beror på...

      Monopol är kul (det var åratal sen jag spelade det senast).

      Hoppas att du fick en riktigt fin första advent!

      Radera
  2. Jättefin idé med kalendern! Och spela Monopol på arbetstid och smaska mjuk pepparkaka… tja… det blir ju ingen avundsjuk på. Alls. Ett dugg! ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nu smaskade ju inte jag nån kaka, förstås, men de som gjorde det tyckte att den var god!

      Radera
  3. Vilken härlig adventskalender du har gjort! Mjuk pepparkaka och spela spel.......det låter som en bra kombination. Ha en bra första advent.

    SvaraRadera

Skicka en kommentar