Badbilder igen

Måndag igen = bada, bada! Fast först var jag minsann tvungen att jobba några timmar, då vi hade APT. Sedan hämtade vi grabbarna och begav oss till badhuset i Kvissle.

(För ev nytillkomna läsare: Emil o Johan är sambon Stures barnbarn, fast det känns som om de är rätt mycket "mina" också).

Badbollen är med och den har vi mycket kul med! Emil och jag lyckas med konststycket att bolla den mellan oss (inte kasta, utan "volleybolla") 67 gånger. Vad bra vi är! *S*

Badhusfika är medtaget och smakar bra. Fast Johan tycker att ostmackan smakar lite pepparkaka(!). Emil säger att det är kanelbullarna som gett lite smak, kanske. Det kan han ju ha rätt i.

 Nån sorts fjärilsim?

Kreativiteten flödar. Johan har med sej en flytleksak upp på 1m-svikten, arrangerar den som en rutschbana och slänger sej utför den och det slutar med ett rejält plask i plurret *S*

Sist en liten fundering... så många ensamma barn det finns. Två stycken kom till oss idag och (vid olika tillfällen) och frågade om de kunde få vara med oss. En tioårs-kille som ville spela volleyboll och sen en liten sexårig tjej, som bara ville "vara med och leka" i barnbassängen, där vi var för tillfället. Givetvis fick de vara med oss, men var fanns t ex sexåringens föräldrar, kan man undra? Hon var inte supervattenvan och inte simkunnig, vad jag kunde bedöma. Efter kanske en kvart dök det upp en pappa(?) som pratade lite med henne, men lämnade henne igen. Knepigt.

Kommentarer

  1. Ser härligt blött och roligt ut!

    Lena

    SvaraRadera
    Svar
    1. Precis lika blött och kul som det brukar vara!

      Radera
  2. Ja, det lät ensamt och farligt också. Badvakter finns det väl inte heller längre.

    På översta bilden ser det ut som om Ida står vid kanten, där bredvid den blåa grejen... haha, tänk om hundar fick vara med i badhusen också!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Badvakter finns det. Ibland badvaktar de, ibland sitter de där och läser en tidning eller nåt. Ibland syns de överhuvudtaget inte till... så jag skulle nog inte riktigt lita på att "någon annan" såg till mitt lilla barn i vattnet.

      Och ja du... det har du ju helt rätt i, att det ser ut som om Ida är med oss och står där och kollar. Fast det är bara mörka plastmöbler, egentligen. Tror inte att hon skulle gilla badhuset så värst, men å andra sidan... får hon bara vara med så är hon för det mesta nöjd (om vi inte kör motorsåg, vill säga).

      Radera
  3. Hej Cornelia!
    Vilka härliga badbilder:) Du har lyckats fånga barnens lek så bra med kameran:) Det är verkligen dåligt när föräldrar lämnar sina barn utan uppsikt så där:( Jag har själv varit simmerska och sim tränare i många år, så även min äldste son Kim. Jag hade koll hela tiden på båda när vi var nära vatten. Och jag har alltid sagt till dem att Vatten och Eld är bland det vackraste som finns. Men även det Farligaste som finns om man inte
    har koll.
    Förstår att du känner att Emil & Johan är dina barnbarn också för du tillbringar ju så mycket tid med dem:)))

    Ha nu en skön dag
    Kramizar Marie

    SvaraRadera
    Svar
    1. Man måste ha koll! Det är ett ögonblicks verk... om olyckan är framme.

      Jag har förmånen att få umgås en del med grabbarna... och det är jag verkligen jätteglad för!

      Ha det gott!

      Radera

Skicka en kommentar