Förmiddagsprommis i Mellansjö

Älgjakt pågår, men inte just här. Bra, för då kan vi gå den här långa vägen idag. En annan än igår, alltså, men med samma tråkiga slut. En vändplan och så samma väg tillbaka. Det ÄR roligare att "gå runt".

Bilden nere till höger visar en av de karaktäristiska röda stenarna, som finns överallt här i skogarna.

Och finaste, finaste Ida. Snaggade luggen lite på henne igår. Det blev inte så särdeles snyggt, men hon ser ju iallafall och det var liksom tanken med friseringen. Kammade igenom henne också, klippte bort en och annat tova på benen. Hon gillar inte att bli kammad och alldeles särskilt inte på benen, så jag gör det enkelt för henne (och mej) och använder saxen ibland.

Trots att jag gick igenom vartenda litet pälsstrå igårkväll (tyckte jag, alltså) så hittade jag ändå en fästing vid manken på henne idag. Nu kan de dö. Fästingarna. Tycker jag. Det är det enda som är bra med kall vinter, fästingarna dör.

Kommentarer

  1. Hej Cornelia!
    Nu ha jag även hittat in till den här bloggen:)) Såååå fina kort du har tagit på allt möjligt, det ser så vackert ut där du bor. Bor ni ute på landet som vi säger här nere i Småland;)) Vilken vacker hund Ida är:)
    Älskar hundar:)) Hennes frilla blev jättefin:) Är det en Schnauzer du har, eller?
    Hoppas din hosta "lägger" sig snart, det är inget vidare. Krya på dig:))

    Ha en fin Lördagskväll och en underbar Söndag:))
    Kramizar Marie

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nu är det inte riktigt just där jag bor, utan de här senaste bilderna är tagna i nordligaste Hälsingland, där vi har ett... hmm... tja... vad ska vi kalla det...? ... fritidshus, är nog den bästa beteckningen. Hemma där vi bor "på riktigt" är inte heller precis landet, utan mer "på skogskanten", fast bara ett par kilometer till "civilisationen".

      Ida är en briard, men jag lät klippa ner henne helt och hållet i våras och nu håller pälsen på att växa ut igen. Hon är gammal och tycker inte så värst mycket om att bli kammad, så varför ska vi hålla på och "plåga" henne med det längre? Nä, just det, så vi klipper och kammar lite lagom istället.

      Så roligt att du hittade hit, här skriver jag mer om det vanliga och vardagliga som händer, eller inte händer *S* Välkommen tillbaka!

      Ha det allra bäst!

      Radera
  2. Visst är det allra bäst när man kan går runt, nog blev hon fin Ida med klippt lugg, viktigast är ju att man ser bra ut... ha en fin kväll

    SvaraRadera
    Svar
    1. Du har helt rätt. Och bra ser hon ju ut helt oavsett hur luggen är stylad! *S*

      Radera

Skicka en kommentar