I brevlådan

I brevlådan idag fanns bland annat detta. Ett vykort från Side, som gjorde mej väldigt glad. Det började med raderna "Nu förstår jag varför ni åker till Turkiet! Vilket härligt folk och vilken mat och vilket underbart väder!"

Och ja, det är ju just det som gör att vi så gärna återvänder till Turkiet *ler*

Under vykortet ligger innehållet i ett brev från Mona, som jag aldrig träffat men som bloggar om sitt pyssel och som råkar bo strax utanför byn Vinslöv, där jag är född och uppvuxen. Världen är så liten..! En gång när jag kikade in i Monas blogg hade hon gjort något med så fina baddräktscharms, som jag föll pladask för. Jag frågade var hon hade köpt dem (så att jag skulle kunna köpa mej sådana, jag också)... men här skickade hon mej några istället. Och inte bara det, som ni ser, utan andra läckra charms och fina spetsar också. Som kronan på verket hade hon dessutom gjort ett tjusigt kort till mej. Blir man glad eller blir man GLAD?!

Kommentarer

  1. Vad roligt! En uppmuntringspresent också nu när du är lite hängig - härligt!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det kom så lägligt som aldrig det!

      Radera

Skicka en kommentar