Hoppsan!

 Först en bild från igår. Ni kanske kommer ihåg att Ida ääälskar att öppna paket? Det gör hon iallafall. Nu var det ju så att Sture hade öppnat en del paket och omslagspappren hade jag knölat ihop och lagt vid öppna spisen tillsammans med en del andra kartonger och sånt, som skulle eldas upp.

Men, men... har man då en hund som VILL öppna paket, så öppnar hunden "paketen". Det spelar ingen som helst roll att det inte finns några gömda hundgodisar eller något sådant inuti. Nej, det är själva öppnandet som är så roligt, tycker Ida. Så här på bilden har hon alltså strimlat en massa papper och roat sej kungligt en lång, lång stund *S* Sen blev hon så trött att hon var tvungen att lägga sej mitt ibland skräpet och vila sej en stund. Söööööt är hon!

Idag åker vi till Mellansjö för att titta till huset och omgivningarna litegrann. Det är ett par veckor sedan vi var här. Vi klipper gräs och slänger in ett lass ved i pannrummet och sen tar jag kameran med mej ut på skogspromenad med Ida. Det är bara det att minneskortet sitter kvar i datorn... och jag har ingen kamerasladd med mej hit. Hoppsan, inga bilder från den prommisen. Å andra sidan var det inget märkvärdigt heller.

Jag går ut och tar en bild på den klippta gräsmattan i det sista av kvällssolen. Känner inte det minsta för något dopp i sjön idag. Det är ynka +10 grader ute. Brrr! ÄR det verkligen höst redan???

Kommentarer

  1. E grött och nöjd hund... kan man tänka! Märta hade en glad stund igår när hon fick tag på en av mina bästa trädgårdshandskar med långa kragar på! Handskar KAN hon inte låta bli att tugga sönder!
    Heja på Ida

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ida gillar också arbetshandskar, men biter inte sönder dem. Slänger bara med dem och vill gärna ha lite dragkamp. Kommer alltid när jag stänger gräsklipparen (jag använder handskar när jag klipper) och vill sno åt sej en handske och busa lite :)

      Det har sina små egenheter och favoriter, våra fyrbenta kamrater!

      Radera
    2. En trött och nöjd hund... ska det ju vara sååå klart!!

      Radera
  2. Vilken underbar bild på en trött och belåten Ida!

    Det är vackert med rallarrosorna där i bakgrunden. Sensommar och höst är inte samma sak även om luften nu blir annorlunda. Den blir lite härlig, blir den!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, hon hade verkligen kul där en stund. Gjorde små, små bitar av ett stort papper... det blev en del städning *S*

      Och du har naturligtvis helt rätt. Det är inte alls höst, det är sensommar. Tänkte inte på det. Men 6½ grader idag på morgonen kändes lite i kyligaste laget. Jaja, jag ska inte klaga på sånt man inte kan göra nåt åt. Det är ingen mening med det. Och luften är skön och klar och solen skiner, så vad gnäller jag för?!

      Radera

Skicka en kommentar