*frust* Läskigt, sa Ida!

Tar en prommis ut till hundklubben på kvällen. Det har regnat hela dagen och gör det fortfarande, men inte riktigt lika intensivt. Och ut måste man ju!

På "nya appellplanen" (eeeeh... den var ny nån gång på 90-talet, när jag var aktiv) har någon tränat på något. Jag vet inte om man kanske nuförtiden tränar framåtsändande på såna här fågelskrämmor och koner? Det är ju figurantbesparande iallafall, det är det. Hur som helst... Ida blåser upp sej och tycker att de ser rätt läskiga ut, de där typerna. Hon låter som en häst, ungefär, när hon frustar och fräser *S*

Med mobilkamera i regn blir bilderna som de blir.

- Gå och titta! säger jag, så som jag sagt åt Ida i hela hennes liv, när det varit otäcka saker hon sett. Och alltid stöttat henne i det. Nu behöver jag bara säga just det, så vet hon att det är ok och kan våga sej fram och kolla de märkliga figgarna *S*

Och detta, det är vad som "händer" idag. Annars är det mest städning av hus och sånt som pågår på Tistelvägen för närvarande.

Kommentarer

  1. Så fint att Ida litar på dina ord! Det räcker mer än väl som "händelsen för dagen".

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det är skönt att hon tror på vad jag säger, den lilla Fröken Briard.

      Radera
  2. Vilken trygg liten Ida!

    Lena

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hon är helt säker på att det är lugnt om jag säger att det är det. Och det är ju bra!

      Radera

Skicka en kommentar