Det går utför...

Det går utför med sommaren. Snart är det halloween (ja, alltså... jag associerar dagens bild till nån sorts halloweenpumpa, eller nåt). Och det går utför med mej. Snart vänder det nog med förkylningen. Men än så länge går det åt fel håll.

Idag är det jag som är den Långsamtgående, men Ida ser ut att tycka det är helt okej att strutta på i makalöst sakta mak. Jag har kameran med mej, men orkar inte ta fram den. Orkar inte ens försöka se något som är värt att fotografera. Detta röda löv skriker dock åt mej, så här stannar jag till och knäpper två bilder. Sen går jag hem och ooooorkar inte mer alls.

Nä, egentligen är det inte så synd om mej. Jag är ju inte precis döende, bara förkyld. Kära nån, vad jag klagar och gnäller. Sorry.

Kommentarer

  1. Men det är bra att det går utför - det är lättare sörru. Uppför, däremot, är väldigt jobbigt, kan jag säga.

    Skämt åsido hoppas jag att det idag lördag vänder med din förkylning så att roligheterna sen inte skyms av trötthet.

    Halloweenpumpor vill jag INTE tänka på, även om bladet var vackert!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tänkte inte på det... att det är jobbigare uppför. Tack för att du påminde! Idag ska jag försöka skärpa mej och tänka lite mer positivt och imorgon ska jag minsann jobba, så det så!

      Radera

Skicka en kommentar