Det blir inte alltid precis som man tänkt sej...

I morse vaknade jag och tänkte att "vad bra att jag har en dag till att kurera mej på innan jag ska börja jobba".

Det tog inte speciellt många timmar innan en kollega ringde och undrade om jag kunde komma och byta av henne, för hon kände sig risig... jo, jag vet hur det känns, tyckte jag. Men, men... vad gör man?! Finns det ingen vikarie så finns det inte och är man sjuk så är man. Det är bara en fråga om vem som är sjukast, liksom.

Så nu jobbar jag. Fördelen är att jag blir ledig imorgon istället, för två hela dygn på raken får man inte jobba.

Kommentarer

  1. Nääääeee! Vet du vad! Man kan vara snäll. Och man kan vara dum. Nu var du DUMDUM! Fast jag hoppas att du överlever och blir frisk! :D

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har väl såna förhoppningar jag också. Om överlevnad och tillfrisknad.

      Och det är ju så med mitt jobb... och ditt också... att man inte kan säga till dem man jobbar med att "du får mat imorgon" eller så...

      Finns det verkligen inget folk så gör det inte det. Punkt.

      Radera
  2. En ny variant av att ta hand om sig... tycker jag mig se här! Att jobba dubbelt är ingen bra ide! Den här sommarförkylningen är inget att leka med. Ddt är jag helt på det klara med efter min sommar... så var lite mer rädd om dig Nela! Har ni i nte en chef som kan rycka in en sån gång? Det kan ju inte vara bra för era "brukare" (eller vad de kallas) heller när personalen är sjuk på jobbet? Nej det gäller att sätta ner foten och det lite var stans i vårt långa land. Man ska inte behöva gå ut och jobba när man är sjuk!,
    Ta nu hand om dig ordentligt så du blir frisk och kry igen!
    Kram och kli

    SvaraRadera
    Svar
    1. Men jag jobbade inte dubbelt. Jag gick bara dit ett dygn för tidigt, än vad schemat sade. Jag jobbade ju inte mitt eget dygn sedan, för två dygn på raken går bara inte...

      Jag ÄR rädd om mej, för jag vill verkligen bli frisk före torsdag!

      Radera

Skicka en kommentar