Ännu en köks-dag

En dag som jag till större delen tillbringar i köket. Bakar mera. Det blir bullar, kryddig lingonrulle (typ mjuk pepparkaka med lingonsylt, som rulltårta), chokladbollar, chokladbiskvier (ännu utan choklad på bilden) och så matbröd (när ugnen ändå är varm) och sylt av hallonen, som blev över efter pajerna jag bakade igår. Tre burkar sylt blev det, minsann!

På kvällskvisten föreslår Sture en tur bort till Dyket för ett dopp och jag är inte sen att hänga på. Det är 23 grader i vattnet och precis hur skönt som helst, även om det blåser lite och molnen har samlat ihop sej och döljer solen rätt effektivt. Vad gör det? Vi ska ju bara svalka oss en stund.

Kommentarer

  1. Du kan verkligen överraska! Kakbak är inte något du brukar skriva så mycket om men oj, vilka läckerheter! Fast bäst var badet!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag bakar inte särskilt mycket kakor längre, eftersom ingen äter dem ändå. Men ska det vara kalas, så ska det väl vara kakor, eller hur?!

      Badet var bäst. Eller den kvällsprommis som jag tänker ge mej ut på precis nu i denna stund!

      Radera
  2. Du kan du Nela! Härligt ser det ut... både baket och badet!!
    Det gäller att passa på !
    Kram och kli

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, nu ska det visst bli lite sämre väder några dagar, så då blir det kanske inte så mycket badat.

      Baket är i stort sett klart nu, tror jag.

      Radera
  3. Ser ju supergott ut, ser fram emot kalaset!!

    SvaraRadera

Skicka en kommentar