Till Tranås

Klockan 6 avgår tåget söderut från Sundsvalls central. Sture och jag är med.

Byte i Stockholm mitt på dagen. Vidare mot Hallsberg, där vi blir hämtade i bil, som tar oss till Askersund. Bilen tar vi så småningom med oss...

 ... till Tranås, där snällaste lillasyrran min lagar jättegod middag...

 ... som vi avnjuter på hennes mysiga, pelargonfyllda balkong. När jag kommer på att jag ska fotografera har vi redan dukat av igen.


Efter en lång dag på resande fot vill fötterna ut och gå, så syster Yster och jag tar oss en runda som kallas "Jorden runt", fast så långt är det inte. Av nån mysko anledning går jag ifrån kameran och får använda mej av mobilen istället. Det blir ju inte så värst bra blder...

 ... men här är ett bevis på att vi faktiskt är i Tranås, jajamen!

Kommentarer

  1. Det här inlägget hade jag missat ju... så det var inte så konstigt att jag blev förvånad när du ringde. ni hinner alltid med en massa ni... både roligt och mindre roligt (som att få lämna bilen där på verkstaden). Men den nya är ju kanonfin den! Tack för det trevliga besöket!
    Kram och kli

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej, du hade inte missat det, jag skrev det inte förrän idag *S*

      Kram kram!

      Radera
  2. Åh, vilket litet semesteräventyr ni var ute på! Även om ni var nödda och tvungna så gjorde ni verkligen det allra bästa av det. Jag blir alldeles lycklig över att se en snutt av Sommen. När jag förr åkte till Öland rätt ofta, åkte jag alltid småvägar dit, 32:an till exempel som de första gångerna var alldeles otroligt vindlande vacker längs delar av Sommen. Nu har den byggts om till stora delar.

    Du har en bit till systern men vad roligt att ni kunde ses nu.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det blev en snabbvisit, men det är så sällan vi ses så det var verkligen kul! Sen gick vi längs Svartån... och det var så fint, så fint, men utan kamera. Hur klantig får man vara??

      Radera
  3. Åh, Svartån… nåja, den rinner ju ut i Sommen i alla fall!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Och vi åkte förbi Sommen sedan... när vi skulle hem.

      Radera

Skicka en kommentar