Klippa och klistra

Det är tur att det blåser ute och inte alls är nåt strålande sommarväder, för annars hade det känts lite trist, kanske, att sitta inne och klippa och klistra och så klippa och klistra ännu mer. Här är en bit av en LO, som blev klar idag.

Eller... det är aldrig trist att klippa och klistra, det är det faktiskt inte. Men jag vill ju gärna vara ute i sommaren, om det är sommar. Äsch, ni fattar *S*

Men såklart måste, och vill, jag ju ut ändå, även om jag har det jag gör med Johans LO-er! Vi tar en sväng ner till Klampen och oj, vad vägen/bron, regnade sönder i skyfallet igår.

Och oj, vad Ida ser krumelurig ut idag igen. Hon har inte konstiga framben, det bara ser så ut! *S*


Vet inte om den här högen med drivved blåste ihop just igår, men jag får ögonen på den just idag. Dekorativt, eller hur?

Alldeles bakom drivveden växer den här söta lilla blomman. Och jag har som vanligt ingen aning om namn å sånt, men räknar kallt med att Hillevi kan upplysa mej och alla andra om det ;)

Om nu Ida hade haft sin långa päls i behåll hade ni sett hur det blåser. Nu kan man möjligen skönja en blåsvirvel längst upp, strax ovanför låret. Och luggen står år alla håll *S*

Plockar en näve smultron och skäms litegrann när jag stoppar in allt i munnen. Jag borde verkligen ta med mej en mugg ut, så jag kan plocka hem lite smultron till Sture också. Skärper mig imorgon. Eller nån annan dag framöver. Lovar. För just idag är det för långt att gå hem med bären i handen så här.

Kommentarer

  1. Visst är det hemskt vad kallt det är. I morse hade vi bara 7 grader..huuwa så kallt. Har nästan känts som höst idag. Sedan allt regn....Drivved gjorde jag mycket pyssel med förut. Högen som du fotat var fint. Ser nästan ut som om någon varit där o lagt till alla bitar:-)) Smultronen såg fina och goda ut:-) Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. 7 grader känns lite ynkligt mitt i juli, men det kommer säkert mera värme. Inte närmaste veckan, bara.

      Jag har ett halvfärdigt pyssel med drivved som bas, som ligger här och väntar på att bli klart. Drivved är så fint, tycker jag!

      Ha det gott!

      Radera
  2. Vilket potthål! Akta nya bilen nu…

    Så där blåste det härhemma i förrgår, höll på att tappa förståndet (lite mer).

    Det är drived eller vasstrån jag vill göra en ram till Emblas bild av. Drivveden får då inte vara för bred, förstås. Tror att det blir jättefint och förknippat med alla våra vattenutflykter.

    Jaha, "experten" harklar sig och sätter på sig en viktig min och bräker triumfatoriskt ut: kråkklöver! Haha, nä, men de blir jättefina när de öppnar sig!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Drivved som ram blir jättefint, tror jag.

      Ta bilen till Klampen behöver jag ju nu inte, då prommisen dit bara tar några minuter. Men andra, alla båtägare till exempel, kan nog få problem med den där kratern i vägen.

      Kråkklöver, jaha. Jag tycker de är fina som de är nu också, men det ska bli kul att se när de slår ut.
      Tack för hjälpen, Experten! :)

      Radera
  3. Vilket hål! Livsfarligt!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, verkligen. Och jag undrar vem som egentligen ansvarar för vägen, för än är det där hålet inte lagat(!!)

      Radera

Skicka en kommentar