Regn och räkor

Dagen idag handlar om regn och räkor, men först en bild jag haft i telefonen sen i förrgår. Då tog jag med Alfred i vagnen och Ida ut i skogen på en timmes prommis. Ibland ville Alfred gå själv och då höll han mer än gärna i ena änden av kopplet och så jag i den andra... mycket praktiskt och inte såg han ut att ha något emot det heller, eller hur?! *S*

ÖSregn i stort sett hela dagen. Ingen kamera fick följa med ut. Även denna bild är en mobilbild. Det syns inte riktigt hur mycket det faktiskt regnade. Jag hade full mundering; regnställ, stövlar och keps. Fick ändå byta kläder när jag kom hem. Blöt ända in på skinnet.

Jag vet inte vad som hände här... men bilden ser ut såhär i original (mobil igen, då), suddig där i mitten. Det jag ville visa var såklart att snaaaaaart blir det smultron här i Norrland också!

På kvällen får vi med oss Olle till Portercaféet ute i Tynderö. Någon kanske känner igen det, vi har varit här förut.

 "Genuin 40-talsmiljö" kan man läsa på deras hemsida. Detta är tydligen fyrtiotal, då?

Rosor äro rosor, om än i sprucket krus.

Och pelargoner är pelargoner, om än planterade i en gammal sillhink.

Det finns taco- och räkbuffé och man väljer fritt. Jag väljer naturligtvis räkor, för det tycker jag är så gott!

Och så bjuder jag slutligen på den här galna bilden av mej själv, som Olle tog med sin mobil för att skicka till Emma, som också gillar räkor men inte kunde följa med ikväll. Det måste bli en annan gång, Emma! Eller hur?!

Kommentarer

  1. Tynderö - vilket vackert namn. Låter sommar, sol vind och vatten och Taube. Fast den sistnämnda sjöng väl inte om just Tynderö, då.

    Portercaféet ser fint ut med sina trasmattor och blå detaljer.

    Nu är det ju inte alls samma sak, där Alfred glatt håller sin ände av kopplet, men när jag var liten hade jag faktiskt ett vitt sele med koppel på mig stadsmiljö. Det kan jag inte minnas att jag fick några men av och det måste ha varit en stor trygghet. Idag skulle inte sådant fungera så bra, tror jag…


    Räkor är gott och bäst är att slippa allt rens i tunnan.

    Ha en skön torsdag utan allt för mycket regn.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tynderö är lika vackert som det låter, men det var inte läge att vara ute och ta några fler bilder just igår.

      Jag hade också sele, för jag var väldigt mycket mer vild än tam när jag var liten, har jag förstått *S*

      Ha en fin torsdag, du med!

      Radera
  2. Portercafe brukar få påhälsning av oss också varje sommar. Älskar loppisarna ute mot Tynderö. Undrar just om den i Mickelgård har öppnat än?

    Sele hade jag också när jag var liten! Sånt ser man aldrig nu för tiden men vi hade den på Olivia i Grekland när hon var 1 år. Superbra!

    Hoppas på bättre väder idag!!!
    Lena

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ingen aning om nån loppis har öppet, det är inte alls min grej, nämligen *S*

      Sele är inte så dumt. Man har ju flytväst på sjön, så varför inte sele på land (i såna miljöer där det kan behövas, alltså).

      Halvdant väder idag också... men till helgen ska det bli fint, har jag hört.

      Radera
  3. Mums!!! Dit måste jag åka något i sommar och äta räkor jag med.
    Hälsningar, Maud

    SvaraRadera
    Svar
    1. Gör det! Det är så mysigt. Och GOTT!

      Radera
  4. Vi vill oxå åka dit med er i sommar ju:)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ha! Håll er hemma då. Nu har ni missat er chans! *S*

      SKOJAR bara!!! Vi får ta det när ni och Emma kan, såklart!
      Hoppas ni har det bra där ni är nu!
      Kram!

      Radera
  5. Japp nästa gång åker jag och Alfred med :) jag var inte med förra gången heller juh :(

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej, det är synd om dej! Men det finns ju fler *pekar uppåt* som vill följa med... så det är bara att vi bestämmer oss en dag, när alla kan!

      Radera

Skicka en kommentar