Jag har det bästa...

Jag har det bästa av jobb. Idag får jag hänga med på aktivitetsdag med Kometerna, en idrottsförening för funktionshindrade. Tipsrunda runt Sidsjön, grillning och trevlig samvaro. Att jag dessutom råkade vinna en mugg i den där tipsrundan var ju lite extra trevligt. Jag donerade den till en av "våra killar", som inte vunnit något pris.

Efter jobbet drar vi raskt iväg till Mellansjö. Det har tydligen ösregnat här. Allt är blött, blött, blött. Ja, att sjön är blöt är självklart, men allt annat också. Det luktar sommarregn och som man ser på bilden är sjövattnet betydligt varmare än luften. Det är bara +8 grader. Imorgon tänkte jag bada. Vi får se hur det blir med det.

Ni har sett den förr, solnedgången över Mellansjön. Men jag kan som vanligt inte låta bli att fota. Att något bara kan vara så vackert?! Inga myggor var ute heller, vilket gjorde kvällen extra njutbar.

Kommentarer

  1. Nämen åhhhhhh vilka kvällsbilder! Helt sagolika!

    Ditt jobb innehåller verkligen också guldkanter. Ha en skön dag idag måndag med bad och allt.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag tycker verkligen om mitt jobb, så är det.

      Hur det blir med badandet idag får vi, som sagt var, se. Solen skiner visserligen. Men det blåser och är inte så särdeles varmt i luften. 10 grader bara, nu på morgonkvisten.

      Radera
  2. Meen hallå!! Vilka underbart fina kvällsbilder du bjuder på!! Det kan ju nte bara vara kameran som är bra eller hur??
    Sånt ser vi nästan aldrig här... eller det kanske är så att jag inte är ute när solen håller på att gå ner!! Då får jag ju skylla mig själv så som vanligt!

    Rätt person på rätt plats... då brukar det bli en trivsam arbetsplats!!
    Kram och kli!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej, det är inte bara kameran som är bra, det är omgivningarna som är vackra också!

      Jag trivs som fisken i vattnet på mitt jobb, kan inte tänka mej nåt roligare!

      Radera

Skicka en kommentar