Idag är det sommar

På förmiddagen tar jag med mej en påse för att städa lite efter några öldrickare nere på Klampen. Att lämna burkar sådär är ju korkat. Skräp i naturen och dessutom kan man ju panta dem. Ren förlust på alla sätt, alltså. Jag städar!

När vi går över bron ut till ön ser vi denna sköna syn. Sopbilen står parkerad här och vid pilen sitter sopåkarna i sina reflexkläder på bryggan och dinglar med benen. Det är dem väl unt med en härlig paus i solen!

Ett stort gäng kanadagäss hålls vid den lilla stranden här. Flocken består av ännu fler fåglar, som inte får plats på bilden.


Ida i blomsterhavet.


Och Ida vid det riktiga havet.

Ser aningen trött och slö ut på den här bilden, men skenet bedrar. Hon är lika pigg och glad som vanligt, men det är sommarvarmt idag och det påverkar litegrann.

Överallt hittar jag blommor som jag inte kan namnet på... jo, smultron och smörblomma och styvmorsviol. Men sen då? Ja, jag vet inte, men jag beundrar verkligen all den prakt som naturen bjuder på just nu.

En liten sjöbod och ett vatten blåare än blått omgivet av allt det gröna och belyst av en sol som inte bara lyser utan även värmer... det är sommar det. Och idag är det sommar.

Kommentarer

  1. Härligt att de tog sig en paus från sopåkeriandet! Härliga sommarbilder har du fotat och blomcollaget är ju bara ÅH!

    Tänk, jag kommer ihåg hur de skrev för länge sedan om att du brukade ta rätt på slängda burkar och panta dem och att den pengen brukade räcka långt till att finansiera turkietresorna. Numera är ju allt så mycket dyrare att det bidraget säkert är mindre, men inte miljöinsatsen!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Pausen var säkert välförtjänt och att ta sej några minuter att njuta, det borde varje människa göra!

      Pantandet ger en del slantar, faktiskt. Och det blir trevligare om man plockar upp. Dubbel nytta.

      Radera
  2. Annika i Lindby14 juni 2013 kl. 10:34

    Underbara sommarbilder! Härligt, med folk, som kan njuta och koppla av i pausen. Går säkert bättre att jobba sen :-) Skönt att det lönar sig, att städa efter andra!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det känns fint att ha en femma betalt för att gå ut och ha det bra i solen tillsammans med sin hund! *S*

      Radera
  3. Jag kan intyga att Ida är pigg som en mört, man kan inte tro att hon är hela 5 år;) Kram till dig och puss på nosen till sötaste Ida, Maud

    SvaraRadera
    Svar
    1. Fem??? Hon är ju elva *S*
      Gick det bra med korten, Maud?
      Kram!

      Radera
  4. Det gick fin fint med korten! Jag menade ju att hon beter sig som att hon inte vore en dag äldre än 5 bus Ida:)
    Kram, Maud

    SvaraRadera
    Svar
    1. Stollig är hon. Men hon KAN ju koppla av, sen. När hon har hälsat klart *S* Det är ju sååååå kul när du kommer!!

      Bra att det gick bra med korten, det var ju rätt många du skulle göra!
      Kram!

      Radera

Skicka en kommentar