Resten av dagen

Ett besök på återvinningen med skräp från Högalid. En bussig hyresgäst har ansat buskar och samlat ihop några säckar. En gammal uttjänt cykel får hänga med också.

När Sture är hos sjukgymnasten går Ida och jag i skogen. Här ser hon ut som... ja, jag vet inte vad?! En hyena, kanske? Väldans så fula bakben *S*

Men trots det så är hon världens finaste, så det så!

Det var 18 grader varmt idag! I skuggan. Ida hittar en snöhög och rullar sig lyckligt.

Lycklig blir jag också när jag ser att stigen genom skogen hem till oss har tinat fram. Vi slipper gå längs några  trafikerade vägar alls. Så skönt.

På kvällen tar vi en tur till stan igen. Jag måste lämna några saker på jobbet och sen behöver Alfreds föräldrar lite hjälp att köra undan ris från trädgården. Medan Olle och Sture är på tippen (en annan tipp den här gången, en som ligger närmare Bosvedjan) får jag chansen att umgås med Alfred en stund. Han är snabb, den killen. Han hinner cykla...

 ... klippa gräs..

 ... och köra skottkärra! Allt detta på bråkdelen av en sekund. Eller nästan, iallafall.

Vi kilade ner till Vickan och Hasse och hälsade på också. Där utspelade sig följande samtal med Alfred, som sitter vid bordet.
- Byta blöja!
- Har du bajsat? frågar Vickan medan Alfred klättrar ner från stolen.
- Ja.
- Får jag se? frågar jag.
- Ja, säger Alfred och jag tar mej en titt där bak i brallorna.
- Nej, det finns ju inget här, konstaterar jag.
- Hade du inget i blöjan? undrar Hasse som varit i köket och hämtat en kopp kaffe.
- JO! säger Alfred glatt. Snoppen!

Alltså.. ungar är ju härliga!

Kommentarer

  1. Nu har jag tittat på Ida en gång till och tycker verkligen att det blev lyckat, även om jag inte känner igen henne! Verkligen en helt annan hund, utseendemässigt - det blev så bra!

    En liten unges svåra vedermödor och djupa tankeverksamhet har du skildrat bra!

    Nu hinner jag inte mer, har försvovit mig! :D

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vi känner knappt igen henne själva och inte bosvedjeborna, som vi träffade igårkväll heller. Alla utom Alfred tyckte att hon var helt olik sej.

      Men Alfred, han bara knatade på och när Ida kom fram till honom och skulle hälsa, så sa han bara:
      - Ida!!!! Hej.

      Så var det inget mer med det.

      Hoppas att dagen blir bra ändå, trots för sent uppvaknande!

      Radera

Skicka en kommentar