Dagens från Mellansjö

"Ledighetskommittén", det vill säga Ida i egen hög person, slappar i solen...

... medan jag räfsar gräsmattan allt vad jag orkar.

Dagens lunch  på "Restaurang Mellansjö" avnjutes på altanen idag igen och består, som synes, av varma mackor med god sallad.

Efter lunch räfsar jag nån timme till, men det blåser så mycket att det jag räfsar upp/loss bara flyger iväg. Jag byter aktivitet och ger mej på att rensa lite ogräs längs kanten på parkeringen istället. Trist jobb, men det blir ju rätt fint.

Idag får Ida följa med ut i skogen. Här ser det knappt ut som om det finns nån stig alls, men det gör det. Vi går samma väg som jag gick själv igår. Det är den där stigen som Ida visat sånt obehag för tidigare, men nu verkar det okej. Kanske har hon glömt bort det som var så läskigt? Det har ju gått en vinter sen senast vi var just här.

 Lång tunga? Vem? Jag?


 Ja, kanske lite??

 Slips ska vara snyggt, har jag hört?!

På kvällen gör vi ett nytt försök med nya grillen. Kyckling och grönsaker (de senare på nätet, som nu kommit tillrätta). Det går inget vidare idag heller. Blir inte så varmt som det borde. Vad gör vi för fel, månntro?

Damen med den långa tungan ligger här, väl placerad utifall att ooooom... det skulle råka trilla ner nån liten matbit.

Så småningom blir maten iallafall klar och den smakar alldeles utmärkt.

Och här kommer mitt absolut bästa grilltips:
OM ni tänker skaka om flaskan med grillolja, så se helst till att korken är ordentligt på först. Annars behöver ni en sån där hund med låååååång och slickvillig tunga, som kan hjälpa till att sanera ungefär hela köket; golv, köksluckor osv osv...

Ja, jag behöver väl inte upplysa om att det var just det som hände mej i köket ikväll...?! Hmm...

En lisa för själen... dagens vindar har mojnat, solen sänker sej över Mellansjön. Sa jag inte det häromdagen... jo, det är vackert att leva.

Kommentarer

  1. Vilka bilder! Och den sista!!!!!!!

    Slips-Ida verkar må strålande och jag tror nog att hon tycker att du hanterade grilloljan alldeles förträffligt bra!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Fast innan jag hann få upp kameran flög en fågel förbi i silhuett där mot det röda. DET hade varit en bild, det!

      Du har helt rätt i det du skriver om Ida. Hon mår verkligen hur prima som helst. Glad och go och pigg och lite halvgalen mellan varven. Grillolja var smaskens och tungan väldigt effektiv. Vad skulle man ta sig till utan en hund?!

      Radera
  2. Jag har gjort det... vid lunchen på en kurs och det var salladsdressing!! Men det är lääänge sen och säkert glömt av de flesta!! Men det stänker bra!

    Så skönt att se att Ida mår bra! den tungan kan nog torka hela golvet!!
    Kram och kli!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Du skulle haft med dej en lång-tungad kamrat på den där kursen... *S*

      Radera
  3. Vad Ida blev söt efter klippningen! På första bilden ser hon ut som en liten valp♥

    Ha det bra & hälsa Sture & Ida! :D

    SvaraRadera
    Svar
    1. Visst blev hon jättegullig?!!!

      Större fast mindre på samma gång. Och så får man ju se hennes vackra ögon hela tiden också. Go-fian!

      Hälsa tillbaka till mamma och alla djuren!

      Radera

Skicka en kommentar