Andra maj - hurra för maj!

Dagens rubrik är en skånsk ordvits. "Hurra för maj" betyder så klart "hurra för mig" på svenska. Jag fyller år och har fått dessa supersköna torgvantar, som mamma stickat. Jag har använt dem flera gånger redan, för inte förrän igår ville ju solen värma på riktigt.

Är du också sugen på något fint och skönt handstickat så kika in här: http://stickadesaker.blogspot.com/ Där finns en del som min mamma har gjort. Hon stickar även på beställning.

Idag lämnar vi Vinslöv och Skåne fram emot eftermiddagen, för att anlända Sundsvalls Central mitt i natten imorgon...

Fler bilder från dagen kommer så småningom.

Kommentarer

  1. olle på jobbä:)2 maj 2013 kl. 00:31

    Grattis Nela Önskar Olle Emma och Alfred

    SvaraRadera
    Svar
    1. Mitt-i-natten-grattis! Tack för det!

      Radera
  2. Stort GRATTIS på din dag idag!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Hillevi! Jag är så glad att din dag blev så bra!

      Radera
  3. Annika i Lindby2 maj 2013 kl. 09:40

    Hurraaaa, för dig idag! Grattis. Fina Skånebilder du har tagit. Roligt att vädret blev så fint :-) Trodde på våvärme nu, men frost i natt igen. Jag hade luktärtor på avhärdning....... Tror de klarat sig, men vi får se.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Så väldigt varmt har det inte varit, men fina dagar ändå!
      Tack för glada hurra-rop!

      Radera
  4. Grattis även här:) Vilka snygga vantar!! Kan varmt rekommendera din mors fina sköna vantar!
    Maud

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack igen, Maud! Roligt att du är nöjd med mammas stickade alster!

      Radera

Skicka en kommentar