Massor med bilder idag igen

Kanhända att någon kanske håller på att tröttna på att jag bombarderar bloggen med "miljoner" bilder varje dag. I så fall får den/de besöka nån annan blogg, för här kommer en lång rad idag igen *S*

I morse var jag galet trött. Jag brukar alltid vakna sisådär tjugo i sex och kliver upp rätt omgående. Idag orkade jag inte. Jag orkade bara inte. Det hör till saken att jag varit lite risig sen innan vi for hit. Hes och kraxig i halsen, men inte direkt sjuk på nåt annat vis. Men kroppen jobbar väl på med att försöka ge mej tillbaka min röst och det tar tydligen lite på krafterna. Sture klev upp och gick ut med Ida och sen kom han med frukost på sängen åt mej! Sååå himla gulligt. (Fast mamma hade varit behjälplig med smörgåsbredning, det sa han).

På förmiddagen sitter vi ute och spelar kort i "uterummet".

Allt medan grannens hund Tony står och skäller utan avbrott. Och när jag skriver "utan avbrott" så är det precis det jag menar... aningen irriterande är det.

Ida ligger lugnt och jag är rätt stolt över henne, faktiskt. Någon gång kliver hon upp och svarar, men det är nog när han, Tony, har sagt nåt oförskämt?!

Lilla igelkotten kommer och hälsar på...

... och får lite leverpastej att mumsa på. Men vad i hela friden har den stackaren för utväxter i öronen???!

 Fortsätter med ett par blomsterbilder från mina föräldrars trädgård. Minipåskliljor vid trappan..

 ... och andra blommor i en kruka på ett bord i bersån.

Här kommer den utlovade bilden på en stor och modern traktor, som kontrast till det där skrotet jag visade häromdagen.

 Strax bortom Ekebacken ligger Stainabjär.

 Blek skylt som berättar om stensättningarna.

Sommartid går det djur och betar här och området är väl stängslat med många rader av taggtråd, så vi kan inte komma in och se närmare på stenarna, Ida och jag.

 Vi tittar närmare på ett hav av vitsippor istället.

 Mycket närmare.

Efter prommisen bakar jag bullar...

 ... medan min pappa slipar kniven som jag haft med mig hit. Den blir rakbladsvass, trots att han tycker att den har stål av dålig kvalitet och dessutom böjd spets(!). Och jag som ändå gillar min kniv riktigt bra *S*

 Ett par saxar har jag tagit med för skärpning också. De blir perfekta, vassa och fina.

Min systerdotter, som var här i helgen, har bakat chokladmuffins till mej eftersom jag snart fyller år. De får förgylla eftermiddagsfikat idag. Tack Linn!

På kvällen är det valborgsfest hos grannen. En viss oro finns för att de ska bränna ner hela byn...

Kommentarer

  1. Åh, det är så roligt med så många bilder! Så fina också, allihopa. Detta hav av vitsippor - snart, snart kommer det att se ut så här också.

    Tony ser ut att ha velat vara med er, han! Hemma hos grannen till mamma finns en liten en, den är lika hopplöst skällig (och Ankan lika duktig, haha).

    Jag har en sådan där knivslipningsgrunka, fast utomhusvariant. Nu har jag inte använt den på flera år, så den har säkert rostat fast. Vad fint att du fick allt slipat - saxar är svåra att slipa…

    Stainabjär - spännande, vackra stenar - synd att det är så stängslat runt.

    Igelkottar är så väldigt söta. Undrar verkligen vad den har i öronen… stackaren. Det är för tidigt för fästingar väl och så ser klasen så ljus ut. Glad blev den nog för leverpastejej, i alla fall!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vi kom fram till att det nog är bamsestora fästingar iallafall, trots färgen. Så synd om den... hoppas att de lossnar snart (men hur många miljoner nya fästingar blir det efter de där tjockisarna?! Hemma i mina föräldrars trädgård... bläh!). Leverpastejen såg ut att uppskattas.

      Radera
  2. Det första jag tänkte när jag såg igelkotten var stackarn vad fästingar den har fått. Fortsätt med bilderna du!!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Du har nog rätt i det där med fästingarna. Och flera bilder har det blivit *S*

      Radera

Skicka en kommentar