Ispromenad

Igår var det strålande sol, blå himmel och jag planerade för en storslagen promenad på isen i skoterspåret idag. Ha! Vad fick vi? Snö inatt (= inget så perfekt spår längre), mulet och lite kalla vindar. Promenaden blir inte så lång och härlig som jag tänkt mej. Fast Ida är inte bekymrad över såna världsliga saker, utan travar iväg med glatt humör, som vanligt.

Skönt att rulla sig är det!

 Mmmm.... jätteskönt!

 Men nu är jag klar, nu kommer jag!

 Vi vänder så småningom och traskar hemåt igen. Det gröna huset är vårt.

Tar vägen över Hudiksvall hem. Stannar i Gnarp och äter sen lunch på Bergsgårdens värdshus. Oansenligt på utsidan, men riktigt god mat och trevlig miljö på insidan.

Kommentarer

  1. Ida fick ju en härlig stund och det är ju inte helt fel!
    Där har jag också ätit... men det var i sommarens soliga dagar det, när vi var i eldoradot och handlade tyg!
    Vi hade jättefint väder en stund på dagen och då passade vi på att ta vår långtur!
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Självklart tänkte jag på dej idag i Gnarp. Tänkte att, om du nån gång ska dit och handla mera tyg så måste jag komma ner och träffa dej! Det är inte långt från Njurunda alls.

      Kramis!

      Radera
  2. Hej hej...saknar er...vi kommer upp 24 eller 25/3 syns kanske?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kanske det. Jag jobbar den 26-27:e, det vet jag.

      Radera

Skicka en kommentar