Ett halvt ton kök...

Vi fortsätter att köpa nya grejor till lägenheten. Här är det sex IKEA-vagnar fulla med köksskåp. Det stod på plocklistan att det var totalt drygt 500 kg, så jag överdriver inte när jag skriver "ett halvt ton". Jag har plockat som en tok i nån timme eller två... varit så noga med att alla streckkoder ska synas ordentligt att tjejen i kassan ger mej beröm. Längesedan hon såg ett så välplockat kök, sa hon. Jag gjorde det minst lika mycket för min egen skull, för det är inte kul att stå i kassan och behöva lyfta och vända på alla grejor för att den som jobbar där ska komma åt att läsa streckkoderna.

Allt utom ugn och mikro samt en plåt och tre täcksidor fanns hemma. Ovanligt bra för att vara IKEA.

När vi kommit såhär långt, genom kassan och allting...

... och sitter här och väntar på att det ska levereras ut skåpluckor och en diskmaskin (det vill säga, tre vagnar till)... går jag och köper kaffe, dricka och två bullar. Det kostar 10 kr tillsammans. Äntligen nåt som är billigt idag!

När vi reser oss ur soffan där vi suttit och väntat och fikat glömmer Sture sin plånbok där. En lååååång stund senare kommer han plötsligt på att den är borta. Då är vi redan ute och håller på att lasta på allting på släpvagnen... jag får springa in och leta efter plånboken. Och tro det eller ej, men den ligger där på soffan!!! Och allt är kvar i den också. Puh.

Långt senare, när allt är fraktat till huset där det ska vara, uppburet till lägenheten med hjälp av kommande hyresgästen och två av hans kompisar, då är det dags för dagens tripp till Kretsloppsparken. För de starka killarna har även burit ner gamla kyl/frysen, spisen och diskmaskinen och lastat dem på släpvagnen. Lika bra att göra sig av med skräpet på en gång.

Vi har ungefär en halvtimme på oss innan de stänger på "tippen" och då hamnar vi givetvis bakom en plogbil... är det inte typiskt. Minuterna tickar på fort som tusan och vi undrar om vi ska hinna fram i tid?

Men jo! Det gör vi. Det har snöat idag igen och de här vitvarorna gör verkligen skäl för namnet *S*

När grejorna är avlastade här är det äntligen dags att åka hemåt, rasta hunden och få sig en liten matbit i magen.

Det här går nog bra och det blir säkert fint när det är klart.

Kommentarer

  1. Oj, vad många vagnar det behövdes för ett litet kök! Han orkar mycket, Sture, måste jag säga, fast mest är det väl du som kutar runt.

    Vilken tur med plånboken!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det är jag som kutar runt, det har du alldeles rätt i.
      Att plånboken låg kvar orörd är ett under, minsann!

      Radera
  2. Du Nela... man kan ju få allt hemkört för en billig penning... då slipper man slita så som du gjort nu!! Det verkar som om det inte är bara jag som behöver tänka efter lite :D
    Men jag är full av beundran över ert fixande! Men... ta det liiite lugnt också!
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det beror på vad man räknar som "billigt". Plockhjälp och hemkörning kostar en del, faktiskt.

      Jag tar det lite lugnt. Ibland. Idag ska jag fixa lite pyssel iaf. Det har jag bestämt mej för.

      Kram å kli!

      Radera

Skicka en kommentar