Blåsväder

Först en bild från igår. Vi från Kalmarvägen 13 var på en föreläsning med Ragnhild Svensson, som talade om ADHD på ett positivt och engagerat sätt. Att hon dessutom talade på en trevlig dialekt gjorde att jag kände mej ganska hemma *S* (Hon har jobbat 30 år i Hässleholms kommun, där jag är född).

Innan föreläsningen träffades vi i arbetslaget och fikade lite i Orangeriet i Stadshuset. Jag tog en räkmacka och detta var vad jag fick in på tallriken.

Idag är det blåsväder ute. Inte är det väl storm, men det känns som om man håller på att blåsa bort när man sticker näsan utanför dörren.

Kallt är det också. Alla vattenpölar har frusit till is och naturen ger oss de vackraste mönster...

... att beundra och inspireras av.

Kommentarer

  1. Den räkmackan skulle jag inte tacka nej , blåsigt värre har vi det även här och rå kallt brrr.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Den räkmackan var mumsig, minsann! Det var dessutom ett väldigt gott bröd längst ner under alla räkorna. Ingen slafsig thekaka, utan en tunn skiva av något lite grövre, smakrikt bröd som jag tror att de hade bakat själva.

      Radera
  2. Den föreläsningen skulle jag velat höra också.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Stadshuset... öppen föreläsning... synd att du missade den. Det var mycket skolfolk där och mycket i föreläsningen tog sin utgångspunkt just i skolans värld.

      Radera

Skicka en kommentar