Sitta hela dagen

Tillbringar hela dagen på en föreläsning om tydliggörande pedagogik och sånt. Intressant, javisst, men vad jag blir trött av att sitta en hel lång dag. Är inte van vid det.

Sture är strax intill på förmiddagen, nämligen på sjukhuset. Där blir han inskriven, nästan två veckor före operationsdagen. Konstigt. Han ska dock inte ligga inne fram till dess, vilken tur!

När vi kommer hem är det en buss som havererat precis just där man svänger upp på Tistelvägen. Den står fortfarande kvar när Ida och jag kommer hem långt senare efter en kvällsprommis. Nästan mitt i vägen står den, visserligen med varningsblinkers på, men inga varningstrianglar finns utställda. Vägen är lite slingrig och om bussbatteriet tar slut och bussen slocknar... då blir det farligt. Hoppas att inget händer.

Kommentarer

  1. Superjobbigt att sitta still en hel dag. Då vill det till att det är något intressant att lyssna till. Brukar tänka på det i skolan. Hur är det att lyssna på mig??? Ha det så gott!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det, Lena, tror jag att du vet! Hur det är att lyssna på dej, alltså. Det märker du... skruvar de på sina små rumpor på stolarna, då är du för långrandig *S* Men jag har en känsla av att du är sagolikt kreativ och håller de allra skojigaste lektionerna man kan tänka sej!

      Radera

Skicka en kommentar