En tisdag

Förmiddagspromenad. Eller för-MODD-agspromenad. För moddigt är det idag. Blött och blaskigt. Emil kollar om det möjligen finns nån geo-cach att hämta i närheten.

Efter lunch traskar vi ner till fabriksområdet vid Nyhamn. Där, alldeles nära hemma, ligger ett vrak(!) som jag inte haft en aning om att det fanns där. De gula masterna sticker upp ur vattnet.

Det har i och för sig sin naturliga förklaring att jag inte går här så ofta. Jag tycker helt enkelt inte om det här området, som tillhör ett av landets värst förgiftade. Är rädd att hunden ska få förgiftade tassar... Men en enda gång, som idag, ska väl inte skada henne. Hoppas jag. Ida har för övrigt himla kul här runtomkring. Kollar in en massa bråte. Hon skulle blivit en utmärkt räddningshund, hon gillar verkligen konstiga underlag och att kliva omkring bland skräp och skrot.
Fast det är ju bra om de älskar att hitta okända människor också. Det gör hon inte. Men miljön skulle hon uppskattat.

Hur vi än letar efter den där geo-cachen, som eventuellt är ett gammalt c-vitaminrör, så hittar vi den inte. Jag klänger till och med under den halvruttna bryggan och kollar... men nix, ingen cach i sikte.

Och sedan... sedan hämtar vi hem Sture! Här sitter han, med kryckor för säkerhets skull, mätt och belåten efter första middagen hemma på över en vecka, och tittar lite på tv. Så skönt att ha honom här igen.

Kommentarer

  1. Burr! Stefan var på förbesök på sjukhuset idag. Fick träffa vanlig läkare, narkosläkare mm. Snart är det dags för oss också. Sture ser ut att må bra av att få komma hem. Längtar till den dagen.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Den dagen, Dagen Efteråt, Dagen Hemgång... den är efterlängtad. Ni är snart där och jag ska hålla tummarna för att allt går bra!

      Radera
  2. Så roligt att se Sture hemma om än med kryckor... utifall han ramlar ur stolen kan tänka?
    Nä, allvarligt nu ... var rädda om er och ha det bra!
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Man kan aldrig vara för försiktig. Kryckor när man sitter kan vara en utmärkt
      säkerhetsdetalj. Själv vurpade jag å det grövsta när jag var ute med Ida nyss. Hade lätt kunnat hamna på Avd 14 Ortopeden, jag med, med bruten handled, känner jag. Eller krossat knä. Nu gick det lite bättre än så, tack o lov. Bara lite mörbultad och öm här och där.

      Ha det riktigt bra, ni också. Kram å kli!

      Radera
  3. Äntligen är gubben hemma, bra!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är bra. Det är en rätt lång väg kvar och det finns en oro. Men vi tar en dag i taget, så går det säkert.

      Radera
  4. Åh, det blev en catch i alla fall, då, en mycket bättre en! Så skönt!

    Snön ser mindre skön ut... men en fin tur hade ni ändå. där vid vattnet.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Snö är sällan skönt, men vad göra? Gilla läget.
      Vi hade det riktigt mysigt där vid Ljungans strand och Ida njöt i fulla drag av att få undersöka en massa skrot och skräp. Hon gillar ju sånt, som sagt var *S*

      Och "cachen"... den är vi så glada åt!

      Radera
  5. Äh... jag kan inte stava.

    SvaraRadera
  6. Så skönt att du fått hem sture igen och vilken tur att du inte bröt nått i ditt fall , ha nu e bra onsdag !

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det är skönt!
      Ha en bra dag, du med!

      Radera
  7. Så roligt att se Sture hemma om än med kryckor. Nu är vi hemma....skönt kom hem idag och det första vi fick göra var skotta snö. Grrrrrr.
    Kram

    SvaraRadera
  8. Åh, fy! Hur mycket är det??? Och hur kallt är det?

    SvaraRadera

Skicka en kommentar