90-årskalas och Mellansjö

Solen lyser på förmiddagsprommisen i hemmaskogen.

Men det är blött fortfarande. Gräset glittrar.

Jag går lite närmare. Det är som små diamanter som hänger där på stråna...

... vackert!!!

Tidigt på eftermiddagen hämtar vi några härliga prinsesstårtor och åker till servicehuset, där den gamla dam bor, som Sture är god man åt. Hon har fyllt 90 och bjuder alla som vill på tårta och kaffe. Det blir en fin fest!

Sen drar vi iväg till Mellansjö. Vill så gärna titta till vårt hus innan Sture opereras (på måndag). Det har varit rejält med snö här, det syns. Termometern visar på cirka 5 plusgrader men här ligger snö kvar. Den har legat på taket och rasat ner när det blivit varmare. Hos grannen ligger det lite mer.

Men annars är allt som vanligt här. Lugnt och skönt och himla mysigt. Allt är väl hos oss och det ser bra ut hos alla våra grannar också.

 Ida och jag traskar iväg i det sena eftermiddagsljuset.

 Ute på udden är det en sån fin stig. Tyvärr ligger virrvarret av träd efter stormen Dagmar kvar lite längre ut och vi vänder där. Får gå en lite längre prommis senare.

Vi njuter av lugnet och har det bra.

Kommentarer

  1. Åh! Du lyckades att fånga det där glittrandet! Det tycker jag är så svårt.

    Synd att inte den vackra stigen är röjd - det ser verkligen mysigt ut att lufsa fram där!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är en fin stig. Och en stig som även Ida tycker är ok. Hon gillar fortfarande inte den där andra... mysko.

      Fast sen har jag hört att det ligger en väldigt död älg bortom det där träd-plocke-pinnet på den här stigen, en älg full med mask och annat äckligt... kanske lika bra att vi inte kommer fram där, så Ida får smak på den. Urk.

      Radera
  2. Håller helt med Hillevi!!Härliga bilder! Min kamera samlar allt lite damm igen! Jag har nu lyckats komma in en stund och läst ikapp! Så det blev en operation till!
    Tänker på nu när jag vet!
    Kram

    SvaraRadera

Skicka en kommentar