Söndag nu igen?!

Jaha. Söndag nu igen. Jag hänger inte riktigt med i svängarna. Svamparna växer fort, de också. Här en som ser väldigt oätlig ut, men någon har uppenbarligen tagit sej en tugga i kanten ändå.

Det finns fortfarande blommor som sprider glädje med sina sköna färger.

Och hela fyra äpplen har vi på vårt äppleträd i år. Eller faktiskt fem, men det femte sitter väldigt högt upp. De här fyra sitter så långt ner att rådjuren garanterat hittar dem alldeles snart. Och kalasar i sej dem innan jag hinner blinka. Jag hann åtminstone fånga dem på bild och får väl vara nöjd med det.

Kommentarer

  1. Ja, även den här söndagen som damp ner ingenstans ifrån blev fin om än blåsig här. Och så hade det varit bättre pm Gullkians bromsar inte hade börjat låta... men annars så!

    Skulle äpplena få mogna färdigt, ser de ut att bli väldigt goda!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Elände med bilar som inte bara sköter sej. De ska bara rulla och rulla och fungera. Helst inte behöva tankas heller. Så tycker jag! *S*

      Radera
  2. Har nästan inga äpplen på vara träd i år , men de få där är får man hoppas är goda !

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är väldigt olika, tydligen. Mina föräldrar, som ju bor i Skåne precis som du, har äpplen på vissa träd och nästan inga alls på andra träd... konstigt är det.

      Tack för din hästberättelse!

      Radera

Skicka en kommentar