Hej Kalmar!


 Lillkameran är inte mycket att fota med alla gånger. Här kutar Ida förbi i hög fart i motljus. Det blir ingen vidare bild.

Det här är ett vackert, fuktig spindelnät som glittrar i morgonsolen. Det syns ju inte heller, precis.

Syns gör däremot dessa knalllgula fingersvampar. Färgen påminner om kantareller, så jag blir lurad flera gånger. Några kantareller får jag dock med mej hem, men inte så särskilt många.

Och på eftermiddagen är det då dags. Dags att säga hej till Kalmarvägen, dags att träffa dem som bor där. Kort sagt, dags för mitt första arbetspass på mitt nya ställe. Det känns riktigt bra och kul! Hej Kalmar!

Kommentarer

  1. Lycka till, med det nya jobbet! Hoppas du kommer att trivas :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack ska du ha! Ja, jag tror alldeles säkert att det här blir bra.

      Radera

Skicka en kommentar