Geocaching

Emil tycker att geocaching är kul och eftersom någon har lagt ut en "cach" i lilla Mellansjö(!) så beger vi oss till...

... den här byggnaden...

... som bär det stolta namnet "Mellansjö Folkets Hus". På den tiden det begav sej spelade storheter som Jerry Williams och Trio med Bumba här!!!

Grabbarna har varit här flera gånger med sina föräldrar och letat utan att hitta något...

... men idag har de ögonen med sej och hittar burken som utgör "skatten". Ett litet fiskeflöte byts mot ett reflexarmband.

Vi tar inte den snabbaste vägen hem utan fortsätter vår cykelpromenad en bit till. Här pausar vi lite och Ida får leka med en cykelhandske. Hon älskar handskar av alla de slag!

Igår filosoferade Emil (på bilden) om Ida, som var så glad. Han sa ungefär så här:
- När Ida är så här busig och glad är det som att hon skrattar...
- Mmmm... höll jag med.
- Och ett gott skratt förlänger livet, sa Emil. Och då blir nog Ida 10 år till och då blir hon 20 och världens äldsta hund!

Klok kille, vi kan väl alltid hoppas att all denna glädje hos vår hund gör att hon får hänga med i flera år till!

Vi är på väg mot vinter... överallt kan man se snöpinnar, som satts ut som förberedelse. I fjol var de blåa, men i år har man tydligen bestämt sej för att rött syns bäst.

 Dagen ägnas även åt lite utomhusarbete vid huset. Gången till vänster är den orensade varianten av gången till höger. Till höger har jag också dekorerat med en briard *S*

Kameraobjektivet spelar mej ett grovt spratt på "efter-bilden". Inte 17 lutar vårt altanräcke åt sidorna på det där sättet.

 En hel skottkärra med ogräs blev det. Visst är det lite finputs kvar, men resultatet är ändå över förväntan. Nu kan jag ju fortsätta här ute på gruset, för det är inte speciellt ogräsfritt där heller. Evighetsarbete.

Sen skjutsade vi hem grabbarna och deras mamma. Tack för en härligt rolig helg!

Kommentarer

  1. Geocaching är kul , vi har några skatter här i vår lilla stad som jag och hundarna luskat ut var de finns !

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har ju inte fattat det här riktigt ännu. Eller jo... det har jag väl, men eftersom min mobiltelefon snart betingar antikvärde, så har jag ju varken GPS eller nåt annat i den. Alltså, det blir lite besvärligt för mej att geocacha.
      Nåja, jag kanske kan få hänga på de små killarna, som har modernare grejor än jag! *S*

      Radera
  2. Spännande jakt!

    De där plattorna kunde ha varit mina och den fyllda skottkärran likaså. Men.... så är det inte, tyvärr! ;) Jag har mitt kvar, men lika glada hundar just nu jag med och det är ju också värt något!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Glada hundar är viktigare än all ogräsrensning i världen!

      Radera
  3. Du kan komma hem till mig oxå och rensa jag har mkt mera än du......väntar.

    SvaraRadera

Skicka en kommentar