En helt vanlig måndag

På förmiddagen kokar jag sylt av gårdagens skörd. Har lite dåligt med burkar. Gillar egentligen inte alls att använda burkar med gamla etiketter på. Jag vill ha dem helt rena, liksom. Men nu var det här vad jag hade. Får inventera lite bättre till nästa gång.
Emil ska såklart få sin beskärda del av det här, för han var flitigast att plocka, tror jag.


En helt vanlig måndag är det. Eftermiddagen tillbringas i skogen.

Alldeles hemmavid. Än är det grönska kvar, inte bara höstfärger. Och bladen sitter kvar på träden. Just idag är det nästan sommarvarmt och jag blir nästan svettig i min fleecetröja.

Men "höstmat" blir det till middag. Ett par överblivna varmkorvar från helgen får sällskap av rotmos. Det är ju bara så gott! Lite skånsk senap till blir pricken över i, även om pappas variant av senap är ungefär tusen gånger godare än denna... som Slotts har signerat.

Kommentarer

  1. Rotmos mmmm så gått riktigt härlig husmanskost !

    SvaraRadera
  2. Vi verkar ha pysslat med samma lika idag, för jag har också kokat sylt, fast hjortron. Dessutom gjorde jag rotmos fast med fläsklägg till! Lingon ska jag få imorgon av min ex-ex svärmor, dvs Carros farmor, så då blir det rensning och kokning igen. :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Men nån hund att gå med i skogen, det har du iallafall inte! *S*
      Knepigt att det var just en sån dag idag... sylt- och rotmos-måndag...?!

      Radera

Skicka en kommentar