Dagen idag...

Dagen idag började med sol i skogen! Det var riktigt härligt och Ida och jag njöt i den friska luften. Senare på dagen kom regnet tillbaka men den här stunden var fin.

 Lurvas :)

Mitt på dagen åkte jag till Ljustadalen på "begravningskaffe", som en av mina gamla kollegor valde att kalla det. Det var mitt avslut på gamla jobbet och det var verkligen blandade känslor. Jag känner stor glädje inför det nya, det ska bli så roligt, inspirerande och spännande att få vara med från början på ett nytt boende. Samtidigt är det naturligtvis tufft och svårt att lämna ett arbetslag som jag trivs så väldigt bra med, lämna en arbetsplats där det är toppen att jobba...

En och annan klump i halsen fick sväljas ner och nån liten tår i ögonvrån fick torkas.

Mina goa, numera före detta, kollegor hade samlat till en fin present till mej, men att köpa mej ett kort tyckte de var fånigt, så därför fick jag ett kommunkuvert (se ovan). Det ligger mycket kärlek här i, det känner jag. Tack, allra goaste ni!
Tack också för jättegod smörgåstårta och underbara tårtor efteråt! Och Lena (som troligen inte läser här, men nån kan väl hälsa henne!?), tack för holkarna!

Själv hade jag också totat ihop små saker till mina kompisar. Du kan titta på dem HÄR.

Ägnade kvällen åt att göra ett kort till våra grannar, som ju passat Ida åt oss medan vi var bortresta, och när det var klart gick nämnda hund och jag ner till Klampen. Det här är småbåtshamnen. Det röda skenet är ju vackert, men egentligen inte så fint som det ser ut. Det är Akzo Nobel som bränner nån gas som blir över vid deras läskiga kemikalietillverkning.

Dagen idag... en lite märklig dag.

Kommentarer

  1. Åh, fin skogstur. Regnet kunde sedan ha uteblivit, tycker jag väl. Hoppas att det blir uppehåll idag tisdag, när vi åker till en stor ekologisk gård med eleverna. Det blir ett par skrindturer för att se allting! inte så kul i ösregn...

    Riktigt fyndigt av kollegorna med kommunkuvertet!

    Verkligen farlig skönhet på sista bilden...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag håller tummarna för att ni får fint väder idag!

      Kommunkuvertet ska jag spara för tid och evighet, jajamensan. Och idag jobbar jag mitt första pass på nya jobbet... det blir kul!

      Radera
  2. Spännande med nytt och klart lite sorgligt att lämna de "gamla" kollegorna ! Härlig skogspromenix !

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vi har ju skogen precis utanför knuten, så det där var vår vanliga lilla morgontur. Skönt är det, särskilt när det inte regnar.

      Radera

Skicka en kommentar